آفتاب

"مغزهیولایی" برنامه جدید آمریکا برای جاسوسی از جهان

"مغزهیولایی" برنامه جدید آمریکا برای جاسوسی از جهان

ادوارد اسنودن درمصاحبه با یک مجله آمریکایی گفت:‌ آژانس امنیت ملی آمریکا یک برنامه محرمانه خودمختار به نام "مغزهیولایی" دارد که می تواند با استفاده از آن بدون مداخله انسانی به حملات سایبری از داخل کشورهای دیگر پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه یاهو نیوز، ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که اکنون به روسیه پناهنده شده، در مصاحبه با مجله آمریکایی "وایرد" هشدار داد که برنامه محرمانه این آژانس تحت عنوان "مغز هیولایی" به حملات سایبری بدون مداخله انسانی ازجانب دیگر کشورها پاسخ می دهد و این برنامه علاوه بر نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در داخل کشورها، می تواند یک کابوس دیپلماسی بین المللی برای آمریکا به بار بیاورد، زیرا حملات سایبری که از طریق برنامه مغز هیولایی انجام می‌شود اغلب به واسطه کامپیوترهای ثالث در دیگر کشورها انجام می شوند.

اسنودن تأکید کرد: این حملات را می توان با فریبکاری انجام داد. طی این برنامه ممکن است به عنوان مثال کسی در چین نشسته باشد و به نوعی وانمود کند که یکی از این حملات در روسیه نشأت گرفته است و ممکن است در پایان ما یک بیمارستان در روسیه را هدف قرار دهیم. چه اتفاقی پس از آن خواهد افتاد؟

اسنودن همچنین در این مصاحبه گفت که بخش عمده سندهای اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا که در اختیار دارند را هنوز نخوانده است.

وی همچنین گفت که تعداد واقعی سندهای محرمانه‌ای که در اختیار دارد بسیار کمتر از ادعای دولت آمریکا مبنی بر دزدیده شدن 7 / 1 میلیون سند توسط وی است.

اسنودن همچنین در ادامه عنوان کرد: من به دولت آمریکا گفتم که حاضر به زندان رفتن هستم اگر این کار هدفی درست داشته باشد. من بسیار بیشتر از آنکه نگران اتفاقاتی که برایم می افتد باشم ، نگران کشورم هستم. اما ما نمی توانیم اجازه دهیم قانون تبدیل به یک سلاح سیاسی شده یا بپذیریم که مردم را از ایستادن برای دفاع از حقوقشان بترسانیم. من قرار نیست که بر سر این کار معامله انجام دهم و اقدامات من تنها در راستای حفظ آرمان های آمریکایی است نه آسیب زدن به آنها.

اسنودن تأکید کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا حتی پس از افشاگری های او هنوز به درستی نظام خود را اصلاح نکرده است.

وی عنوان کرد: آنها هنوز مشکلاتشان را مرتفع نکرده‌اند. آنها هنوز حسابرسی های مسامحه کارانه انجام می دهند.

انتهای پیام

کد N443980

وبگردی