آفتاب

نماینده مجلس ترکیه:سازمانهای تروریستی با ترکیه هم مرز شده اند

نماینده مجلس ترکیه:سازمانهای تروریستی با ترکیه هم مرز شده اند

آنکارا- ایرنا-ˈرفیق ارییلمازˈ نماینده مردم ˈحاتایˈ از حزب ˈجمهوریخواه خلقˈ گفت: سازمان های تروریستی همانند ˈداعشˈ با ترکیه هم مرز شده اند.

به گزارش ایرنا از آنکارا به نقل از منابع خبری ترک، وی در سخنانی در اسکندرون در جنوب ترکیه و در مجاورت مرزهای سوریه با هشدار به اینکه اطلاعاتی در مورد حمله نیروهای داعش به برخی شهرهای ترکیه همانند موصل در دست است گفت: ترکیه با خطر سرایت درگیریهای عراق و سوریه به خاک این کشور روبه رو است.

وی از سیاست های دولت آنکارا انتقاد کرد و گفت: به رغم گذشت بیش از دو ماه از به گروگان گرفته شدن کارکنان سرکنسولگری ترکیه در موصل از سوی نیروهای داعش ، ترکیه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

ارییلماز گفت: مناطق هم مرز ترکیه با سوریه به دلیل فعالیت گروههای تروریستی تحت نام مخالفین سوری در خاک سوریه با خطر روبه رو هستند و مخوف ترین سازمانهای تروریستی جهان همانند ˈداعشˈ در فراسوی مرزهای ترکیه قرار گرفته و هم مرز با ما شده اند.

بر اساس این گزارش، سکوت دولت آنکارا در قبال فعالیت های تروریستی داعش در عراق و سوریه و به ویژه بعد از گروگان گیری 49 تن از کارکنان کنسولگری این کشور در موصل توسط تروریست ها ، با واکنش های گسترده مخالفان دولت آنکارا روبه رو شده است.

این افراد نزدیک به دو ماه است در اسارت به سر می برند و هنوز از سرنوشت آنها خبری نیست.

مخالفان، دولت آنکارا را متهم به حمایت از داعش و القاعده می کنند و مسوولین دولتی نیز با عنوان اینکه اتباع ترکیه در دست این سازمانهای تروریستی هستند از هرگونه اظهارنظری در این زمینه خودداری می کنند.

خاورم**2012**1010
کد N443705

وبگردی