آفتاب
رئیس سازمان غذا و دارو خبرداد:

استفاده بیش از حد روغن پالم در ۳۰ فرآورده لبنی

استفاده بیش از حد روغن پالم در ۳۰ فرآورده لبنی

امکان افزایش موارد تخلف‌های مصرف روغن پالم در فرآورده‌های لبنی وجود دارد/ هفته آینده سازمان غذا و دارو، نتایج نهایی در این مورد را به قوه قضاییه اعلام می‌کند و این قوه در صورت صلاحدید اسامی را اعلام خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۴۱ فرآورده لبنی مشکوک به تخلف بودند که تخلف ۳۰ فرآورده در خصوص مصرف روغن پالم احراز شد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در حاشیه نشست دیدار تولیدکنندگان صنایع لبنی با وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در این فراورده‌ها، روغن پالم بیشتر از حد مجاز استفاده شده است، گفت: تعداد تخلفات محرز شده در مورد مصرف روغن پالم طی هفته گذشته، ۲۴ مورد بود که امروز نیز تخلف هفت فرآورده لبنی دیگر محرز شد و بررسی‌ها برای احصای نتیجه نهایی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: امکان افزایش موارد تخلف‌های مصرف روغن پالم در فرآورده‌های لبنی وجود دارد و هفته آینده سازمان غذا و دارو، نتایج نهایی در این مورد را به قوه قضاییه اعلام می‌کند و این قوه در صورت صلاحدید اسامی را اعلام خواهد کرد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو تخلف نظارتی با حکم قضایی متفاوت است و این سازمان و وزارت بهداشت نمی‌توانند اسامی متخلفان را اعلام کنند.

کد N443633

وبگردی