آفتاب

اکوادور: برای تجارت با روسیه نیازی به مجوز دیگران نداریم

اکوادور: برای تجارت با روسیه نیازی به مجوز دیگران نداریم

تهران– ایرنا– ˈرافائل کورئاˈ رییس جمهوری اکوادور در واکنش به تحریم های غرب علیه مسکو گفت که کشور متبوعش در تجارت و صادرات به روسیه نیازی به گرفتن اجازه از دیگران ندارد.

به گزارش شبکه خبری روسی راشاتودی، کورئا در گفت وگو با خبرگزاری ˈآندˈ افزود:مایلم بگویم که ما برای فروش محصولاتمان به کشورهای دوست نیازی به اجازه دیگران نداریم و کشورهای آمریکای لاتین بخشی از اتحادیه اروپا نیستند.

سخنان رییس جمهوری اکوادور یک روز پس از انتشار گزارش روزنامه انگلیسی ˈفایننشال تایمزˈ ایراد شد که نوشته بود اتحادیه اروپا تلاش دارد کشورهای آمریکای لاتین را متقاعد کند که خلا محصولات کشاورزی اروپا در روسیه را با صادرات این اقلام از آمریکای لاتین پر نکنند.

کورئا همچنین گفت که منتظر می ماند تا اتحادیه اروپا به طور رسمی در این زمینه شکایت و آنگاه به آنها پاسخ خواهد داد.

موز، گل، قهوه و چای از اقلام کلیدی صادرات فعلی اکوادور به روسیه محسوب می شوند.

براساس این گزارش، پس از اعمال تحریم های غرب از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه بر سربحران اوکراین، مقام های اتحادیه اروپا بابت احتمال بهره برداری سایر مناطق جهان از جمله آمریکا لاتین از خلا حاصل از این تحریم ها، نگران شده و به تکاپو افتاده اند.

بر اساس این گزارش ، مقام های اتحادیه اروپا با بیان این که اقدام کشورهای آمریکای لاتین در پر کردن خلا محصولات کشاورزی اروپایی در روسیه ناعادلانه و ناموجه خواهد بود، قصد تلاش برای منصرف کردن این کشورها را دارند.

روسیه در واکنش به تحریم های غرب بر سر بحران اوکراین، واردات مواد غذایی و کشاورزی از کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و نروژ را به مدت یک سال ممنوع اعلام کرد و همین امر نیاز مسکو را به واردات مواد غذایی از آمریکای لاتین به ویژه اکوادور، برزیل، شیلی و آرژانتین افزایش می دهد.

رسانام **1302**1010
کد N443556

وبگردی