آفتاب

نیروهای ضد داعش پشت دروازه های جلولا

نیروهای ضد داعش پشت دروازه های جلولا

بغداد-ایرنا- با انجام موفق عملیات پاکسازی منطقه ˈالعظیمˈ، در استان دیالی در شرق عراق، در روز یکشنبه این هفته، نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی به همراه نیروهای پیشمرگه کرد، پشت دروازه های جلولا قرار گرفتند.

پس از آنکه ˈالعظیم ˈواقع در 60 کیلومتری شمال بعقوبه مرکز دیالی، از داعش پس گرفته شد، کارشناسان گفتند که درهای جلولا واقع در 130 کیلومتری شمال شرق بغداد عملا بر روی نیروهای ضد داعش گشوده شده است.

برخی منابع از العظیم به خبرنگار ایرنا گفتند که این شهر بعد از یک نبرد سنگین از داعش پس گرفته شد و تعداد زیادی از آنان کشته شده و بقیه آنان متواری شدند.

وی گفت، هم اکنون نیروهای داوطلب و ارتش از نواحی جنوبی و غربی و پیشمرگان از شمال و شرق منطقه به جلولا که سه روز پیش سقوط کرد، نزدیک شده اند.

نیروهای گروه تروریستی داعش این شهر را بامداد دوشنبه با استفاده از سه خودرو سنگین بمب گذاری شده و 20 عامل انتحاری، در حالی به اشغال خود در آوردند که پیشمرگان مستقر در این شهر عمدتا سلاح سبک همراه داشتند.

هم اکنون نبردهای سنگینی میان نیروهای ارتش و نیروهای مردمی با عناصر داعش در شمال شرق بعقوبه ، در محورهای منتهی به مقدادیه جریان دارد.

با نفوذ داعش به جلولا و اشغال این شهر، اهالی برخی مناطق شرقی این استان از جمله خانقین در نزدیکی مرز ایران در استان کرمانشاه ایران، وحشت زده ، اقدام به ترک خانه هایشان به مقصد مناطق امن تر در استان سلیمانیه کردند.

این درحالی است که مقامات محلی در خانقین گفتند که هراس مردم بیشتر ناشی از شایعات و جنگ روانی داعش بوده است.

نیروهای داعش روز دوشنبه گذشته بعد از اشغال جلولا و استقرار کامل در آن ، دو پل ارتباطی این شهر را با کار گذاشتن مواد منفجره ، منهدم کردند. دو پل منفجر شده، یکی پل ˈجلولاˈ بود و دیگری پل ˈرابطˈ که این شهر را به ˈکلار ˈ متصل می ساخت.

داعش این دو پل را با هدف جلوگیری از ورود نیروهای پیشمرگه از شمال به سمت جلولا منهدم کرده است.

داعش، در استان های دیالی، صلاح الدین و الانبار بسیاری از پل های ارتباطی را منهدم کرده است.

این گروه با انهدام زیرساخت ها در این استان ها ، عملا شمال و شرق عراق را به زمین سوخته تبدیل کرده است.

خاورم*1*1770*1586
کد N443470

وبگردی