آفتاب

تأثیر امواج بر سلامت و محیط زیست بررسی شد/ با تحولات اجتماعی، پارازیت کارکرد خود را از دست داده

تأثیر امواج بر سلامت و محیط زیست بررسی شد/ با تحولات اجتماعی، پارازیت کارکرد خود را از دست داده

ایرنا نوشت:

فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در جلسه خود به بررسی تأثیر امواج بر سلامت، محیط زیست و اختلالات مرتبط پرداخت.

کمال الدین پیرموذن عضو هیأت رئیسه این فراکسیون در جمع خبرنگاران با بیان‌ این‌که مجموعه حاکمیت باید نسبت به امواج پارازیت اهتمام جدی داشته باشد، گفت: ایجاد پارازیت با توجه به تحولات تکنولوژیکی و اجتماعی کارکرد مصونیت بخشی خود را از دست داده است و همچنین برای سلامتی آحاد جامعه مضر است. البته ارایه برنامه مفید از سوی صداوسیما می‌تواند راه‌حل‌هایی را برای حل این مشکل ایجاد کند. می‌توان در قانون استفاده از این امر را برای مقاطعی محدود که امنیت ملی کشور را به خطر می‌اندازد ساماندهی و در نظر گرفت.

پیرموذن خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی سازمان تنظیم مقررات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و همچنین سازمان انرژی اتمی نسبت به امواج یون ساز و امواج تریون ساز مسئولیت دارند و بایستی مجدانه و قاطعانه انجام وظیفه کرده و دولت هم نسبت به حکم اجرای این وظایف کنترل داشته و نتیجه را به افکار عمومی اعلام کند.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست، افزود: در جلسه این فراکسیون تدوین استانداردهای ملی و بومی با کسب نظر از همه دستگاه‌های مسئول با بهره‌گیری از تجارب جهانی و لحاظ کردن مسائل فنی مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین تدوین چارچوب‌های نظارتی بر این امر و مشخص شدن مسئولیت دستگاه‌ها به طور شفاف از مواردی بود که مقرر شد آقای تابش با شورای عالی امنیت ملی و هیأت دولت در جهت مشخص شدن تعامل داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین در این جلسه مطرح شد که اگر خلأ قانونی هم وجود دارد لایحه جامع هوای پاک پیگیری شود و مورد توجه قرار گیرد.

 

45503

کد N443460

وبگردی