آفتاب
به همت دادگستری‌های کل کشور

همایش امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود

همایش امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود

معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه گفت: با همکاری معاونت‌های فرهنگی دادگستری‌های کل کشور، همایشی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحسن حاج‌باباییان گفت: این همایش در اول محرم از 6 و7 آبان ماه 93 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ممتاز امر به معروف و نهی از منکر قصد داریم از منظر قانونی نگاهی آسیب‌شناسانه به این موضوع داشته باشیم و خلاء‌هایی که از نظر قانونی با آن مواجهیم را با بحث و تبادل نظر در قالب برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر برطرف کنیم.

معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه اظهار کرد: اصل 8 قانون اساسی در مورد امر به معروف و نهی از منکر است که وظیفه معاونت‌های فرهنگی این است که امر به معروف را از منظر قانونی نگاه کنند. مبنا آن است که کلیه کسانی که در حوزه قضا به این امر مرتبط هستند در جریان باشند و به سمتی برویم که اصل 8 قانون اساسی مورد توجه قرار گیرد و مشوقی برای آمران معروف باشد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است نتایج نشست‌های استانی بر اساس نگاه‌های بومی و منطقه‌ای به مرکز انتقال داده شود تا در همایش امر معروف و نهی از منکر مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N443417

وبگردی