آفتاب

برنامه اصناف برای ساماندهی وانت‌بارها/ پیک‌های موتوری شناسنامه‌دار می شوند

برنامه اصناف برای ساماندهی وانت‌بارها/ پیک‌های موتوری شناسنامه‌دار می شوند

رئیس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری از ساماندهی پیک های موتوری در استان های تهران، مشهد و اصفهان خبر داد و گفت: ظرف 20 روز آینده نرخنامه جدید پیک های موتوری ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن طاقدار در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از ساماندهی پیک های موتوری در سه استان  تهران، مشهد و اصفهان خبر داد و گفت: صدور  بارنامه های متحدالشکل و نرخنامه واحد در این طرح مد نظر قرار گرفته است ضمن اینکه نرخنامه ها به گونه ای تدوین شده که حداقل مبلغ جابجایی بار 5 هزار تومان و نرخ حمل بار به ازای هر ساعت 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری گفت: نرخ های جدید بر اساس آنالیز های مشخصی از ساعت کارکرد در هر روز مصر ف سوخت، مصرف روغن، استهلاک، هزینه بیمه وسیله نقلیه و راکب آن تهیه شده است.

وی گفت: نرخنامه جدید بعد از تصویب از سوی سازمان حمایت از مصر ف کنندگان و تولید کنندگان اجرایی خواهد شد.

به گفته طاقدار در مرحله بعد ساماندهی موتور سیکلت های سیار صورت خواهد گرفت که با همکاری اتاق اصناف ایران در حال تدوین آئین نامه مرتبط با آن هستیم.

وی اظهار داشت: از این پس به محض اینکه یک مشتری تقاضای دریافت خدمات پیک موتوری داشته باشد به محض تماس با مرکز پیامکی بر روی تلفن همراه وی ارسال خواهد شد که نام راکب و هزینه حمل بار به وی اعلام می شود.

رئیس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری خاطرنشان کرد:  موتور سیکلت های سیار شناسایی شده اند و تلاش داریم آنها را نیز ساماندهی کنیم ضمن اینکه برای تمامی پیک های موتوری به زودی کارت شناسایی صادر خواهد شد.

کد N443391

وبگردی