آفتاب

رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه کناره گیری نخواهد کرد

رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه کناره گیری نخواهد کرد

آنکارا - ایرنا - ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر حزب مخالف ˈجمهوریخواه خلقˈ ترکیه روز چهارشنبه درخواست نمایندگان درون حزبی برای استعفا به دلیل شکست نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی ˈان.تی.ویˈترکیه، رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت این کشور در مجلس ملی، دیروز از سوی خانم ˈامینه اولکر تارهانˈ و پنج نفر از نمایندگان این حزب، به کناره گیری از رهبری حزب جمهوری خواه خلق دعوت شده بود.

قلیچدار اوغلو در پاسخ به این درخواست، با انتقاد از نمایندگان یاد شده آنان را متهم کرد که در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بیش از حزب ˈعدالت و توسعهˈ علیه نامزد حزب جمهوریخواه خلق ( اکمل الدین احسان اوغلو) تبلیغات منفی کردند.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که یکشنبه گذشته برگزار شد ، ˈرجب طیب اردوغانˈ با کسب بیش از 50 درصد از آرا بر دیگر نامزدهای این انتخابات پیروز شد .

قلیچدار اوغلو افزود: همین افراد برای اینکه ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ (نامزد جمهوری خواه خلق) در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پیروز نشود، از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی با اشاره به شکاف در داخل حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ و اختلافات میان اردوغان و ˈعبدالله گلˈ گفت: اینگونه سخنان از سوی هم حزبی ها، به نفع حزب عدالت و توسعه است.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق اضافه کرد: این گروه مخالف در داخل حزب، من را به مقام رهبری حزب نیاورده اند و اگر خواهان برکناریم هستند، از طریق دمکراتیک و با پیشنهاد برگزاری کنگره عمومی اقدام کنند .

قلیچداراوغلو درباره پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری به اتهاماتی که علیه نخست وزیر ترکیه و خانواده وی مطرح شده، اشاره کرد و مدعی شد: ریاست جمهوری اردوغان مشروع نخواهد بود، مقام ریاست جمهوری ترکیه جایگاهی است که افرادی که شائبه فساد مالی از نوع خانوادگی دارند، نباید به این جایگاه تکیه بزنند.

وی ادعا کرد که در آینده اردوغان نیز مانند ˈکنعان اورنˈ فرمانده کودتای نظامی 1980 میلادی و رییس جمهوری سابق ترکیه، محاکمه خواهد شد.

خاورم ** 2010**1651
کد N443275

وبگردی