آفتاب

استرالیا اعزام نیروهای ضربت به عراق را رد نکرد

استرالیا اعزام نیروهای ضربت به عراق را رد نکرد

نخست‌وزیر استرالیا گفت: این احتمال وجود دارد که سیدنی نیروی ضربت و هواپیمای ترابری نظامی به عراق اعزام کند تا به تحویل کمک‌های بشردوستانه به آوارگانی که در کوهستان‌های شمالی گیر افتاده‌اند، کمک کند اما وزیر دفاع استرالیا احتمال این مساله را بسیار ضعیف خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "تونی ابوت" نخست‌وزیر استرالیا پس از دیدار با مقامات انگلیس درباره بحران عراق به خبرنگاران در لندن گفت، دولتش انجام اقدامات نظامی در عراق را رد نمی‌کند.

وی افزود: تمایل دولت استرالیا فراهم کردن هر کمک منطقی است که می‌تواند از مردمی که نه تنها در خطر قحطی، از دست رفتن آب بدن و هوای بد کوهستان سنجار بلکه در خطر حمله شبه‌نظامیان داعش هستند، حفاظت کند. استرالیا باید هر کاری که می‌تواند برای حفاظت از مردمی که در خطر بالقوه نسل کشی هستند، انجام دهد.

پیشنهاد این مساله که نیروهای ضربت استرالیا ممکن است به عراق بازگردند، به شدت مورد انتقاد مخالفان سیاسی دولت سیدنی قرار گرفت اما دیوید جانستون، وزیر دفاع استرالیا امروز (چهارشنبه) ضمن کوچک شمردن احتمال اعزام نیروهای ضربت استرالیا به عراق گفت: ارتش تنها متعهد ارسال دو فروند هواپیمای ترابری غیرمسلح "هرکولس C-130" برای انداختن کمک‌های بشردوستانه به آوارگان عراقی شده است. من نمی‌گویم که استرالیا این مساله را رد می‌کند یا خیر.

جانستون در پاسخ به این سوال که آیا دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که اعزام نیروهای ضربت را رد می‌کند، استرالیا را از اعزام نیروهای خود نفی کرده یا خیر گفت: این مساله بسیار مهمی است. ما شاهد اقدامات افراطی وحشیگری از سوی تروریست‌ها هستیم. اینکه در آینده چه پیش می‌آید را هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند. دولت استرالیا در حال حاضر متعهد کمک‌های بشردوستانه شده است.

انتهای پیام

کد N443229

وبگردی