آفتاب

میزگرد دانشجویی با موضوع دانشجویان مسلمان و جنبش مقاومت فلسطین برگزار شد

میزگرد دانشجویی با موضوع دانشجویان مسلمان و جنبش مقاومت فلسطین برگزار شد

میزگرد دانشجویی با موضوع دانشجویان مسلمان و جنبش مقاومت فلسطین به همت اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دبیرکل اتحادیه سوم دانشجویان دانشگاه آزاد و عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست کیوان عاصم، دبیرکل اتحادیه سوم دانشجویان دانشگاه آزاد با اشاره به عدم همکاری سازمان ملل برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس یک رژیم دست نشانده است. دولت‌های غربی این رژیم را برای کنترل خاورمیانه انتخاب کرده‌اند، وقتی سازمان ملل در آمریکا مستقر است، دیگر نباید انتظار داشت که از مردم مظلوم غزه حمایت کند. ما به عنوان یک دانشجوی مسلمان به سکوت بین‌المللی سازمان‌های بین‌المللی اعتراض داریم.

وی در پاسخ به تاثیر حذف حق وتو از سازوکار سازمان بین‌الملل، گفت: خیلی‌ از سازوکارهای سازمان ملل اشتباه است، حق وتو یکی از آن اشتباهات است. اگر حق وتو هم حذف شود جنایات دیگر آنها ادامه دارد. ما منتظر تشکیل یک سازمان بین‌المللی منطبق بر قوانین اسلامی هستیم. این سازمان‌ فعلی کشورهایی را بزرگ می‌کند که هویت جعلی دارند و تنها دلیل بودن‌شان حفظ سلطه‌گری و غارت جوامع بین‌المللی است.

دبیرکل اتحادیه سوم دانشجویان دانشگاه آزاد همچنین تصریح کرد: با این‌که ما مسلمان هستیم، اما اعراب به ما خیانت می‌کنند و با صهیونیست‌ها همدست شده‌اند مثلا مصر که روزی خودش با اسرائیل می‌جنگید امروز نمی‌گذارد کمک‌های مردمی ما به فلسطینی‌ها برسد. دلیل این اتفاقات عدم وحدت مسلمانان جهان است. کسی دلش به حال ما نمی‌سوزد. ما باید خودمان متحد شویم.

در ادامه این نشست نیز محمدحسین علی‌نیا، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرری، با بیان این‌که سازمان ملل رو به انحطاط است، گفت: ساختار سازمان ملل مشکل دارد. این سازمان در برابر جنایات دیگری مثل کشتار مسلمانان بوسنی نیز سکوت کرده بود. اینها تمام نشانه‌های رو به زوال رفتن سازمانی است که اساسش نژادپرستی و عدم رعایت اخلاقیات انسانی است.

وی همچنین گفت: این سازمان قدرت اجرایی ندارد. سازمان ملل با قطعنامه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، باید شرایط اجرایی شدن قطعنامه‌ها هم مهیا شود. در شرایط فعلی نیز جنبش عدم تعهدها که ریاستش با جمهوری اسلامی است توانسته خوب عمل کند، اما صرفا در مساله آگاهی‌سازی. هیچ وقت تا به امروز کشورهای دنیا این‌چنین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی متحد نشده بودند.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرری همچنین با تاکید بر ضرورت وحدت مسلمین در برابر جهانیان، گفت: سال‌هاست که عده‌ای از مسائل فلسطین بهره‌برداری‌های سیاسی و اقتصادی می‌کنند. یادمان نرفته که همین گروه حماس به حمایت از داعش در کشور سوریه حضور پیدا کرد. باید به فلسطین فقط به عنوان فلسطین نگاه کرد که در آن کشور جنایت‌های بشری صورت می‌گیرد.

در بخش دیگری از این نشست عاصم با انتقاد از نحوه عملکرد کشورهای مسلمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اسلامی اسما مسلمان هستند و برخی در عمل مسلمانی خود را نشان می‌دهند. عده‌ای مثل کشور ما، لبنان و فلسطین تلاش می‌کنند که بتوانند کشوری بسازند تا تحویل آقا امام زمان (عج) بدهند. عده‌ای هم فقط به این فکر می‌کنند که کشور را تحویل آقازاده‌های خود بدهند و سیاست خانوادگی خود را به انجام برسانند.

وی با اشاره به جلوگیری از تجمع عده‌ای از فعالین برای حمایت از فلسطین جلوی سازمان ملل، تصریح کرد: ما می‌توانیم با یک مرگ بر اسرائیل حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کنیم. اگر مجوز نمی‌دهند می‌توانیم بیانیه بدهیم. این کارها هیچ محدودیتی ندارد. باید بیانیه داد و نامه نوشت مثل نامه‌ای که دانشگاه آزاد به دبیرکل سازمان ملل فرستاد. باید یادمان باشد آن چیزی که منفعت دارد حفظ فلسطین است. در جنگ هیچ منفعتی وجود ندارد.

علی‌نیا در ادامه صحبت‌ عاصم، گفت: من اما فکر می‌کنم که عده‌ای در داخل کشور هم از مساله فلسطین استفاده می‌برند. چرا گروه خاصی باید بعد از نماز جمعه اجازه راهپیمایی پیدا کند؟ چرا نمی‌گذارند همه اقشار مردم این کار را انجام بدهند؟ یکسری از هنرمندان آمدند و گفتند هم‌نوعان خود را نکشید، آن دسته‌ای که از فلسطین بهره‌برداری سیاسی می‌کنند انتقاد کردند که چرا اسم فلسطین و غزه را نمی‌آورید.

وی در ادامه گفت: ما می‌دانیم که دشمن درجه یک ایران، اسرائیل است و خط مقدم امروز ما مقابل این رژیم صهیونیستی، لبنان و فلسطین است پس حمایت از آنها برای کشور ما منفعت دارد.

علی‌نیا ابراز عقیده کرد: هیچ جنگی منفعت‌بردار نیست. جنگ جهانی اول و دوم و جنگ هشت ساله خودمان نشان داد که تنها روسای کشورها از جنگ بهره‌برداری می‌کنند و کشته‌ها و ویرانی‌ها برای مردم باقی می‌ماند.

وی همچنین در ادامه گفت: من عقیده دارم خیلی از کارها صرفا در دست گروه خاصی است. آن گروه خاص می‌تواند در برابر سفارتخانه‌ها تجمع کند و شعار سر دهد. جنایات غزه آنقدر دلخراش است که باید از آن حمایت کرد و انزجار خود را نشان داد. صرفا نباید از همه چیز برداشت سیاسی کنیم. چرا آن دوستان فقط بعد از نماز جمعه تجمع می‌کنند و روزهای دیگر سکوت می‌کنند؟ دلیلش این است که آنها می‌ترسند گروه‌های دیگر مردم هم به آنها بپیوندند و شعارهایی سر دهند.

در ادامه این نشست عاصم اظهار کرد: کسانی مثل ما که اتحادیه دانشجویی داریم هر موقع که بخواهیم می‌توانیم با مجوز، تجمع برگزار کنیم اگر ندادند هم مهم نیست. ما در همان تجمع‌های نماز جمعه شرکت می‌کنیم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: شاید من دانشجو نتوانم یک قطعنامه علیه اسرائیل صادر کنم، اما می‌توانم بیانیه بدهم و نامه بنویسم. اگر هر کسی کار خود را درست انجام دهد روزی این جنگ‌ها تمام می‌شود. اکثر مردم ما آزادی‌خواه هستند و دل‌شان از دیدن این همه جنایت به درد می‌آید. آنها می‌خواهند که مردم فلسطین هم یک زندگی آرام و بی‌دغدغه را تجربه کنند.

عاصم با اشاره به صحبت‌های اخیر عده‌ای علیه اصلاح‌طلبان و احزاب آنها و شعارهایی که به آنان منسوب شد، گفت: اگر حزبی تشکیل شود حتما در مرامنامه‌اش ذکر شده که به جمهوری اسلامی ایران پایبند و دنباله‌روی رهبری است پس هیچ حزبی نمی‌آید شعاری علیه مرامنامه خود بدهد. آن شعارهایی که گفتند سران احزاب اصلاح‌طلب سر دادند کذب است.

علی‌نیا در ادامه صحبت‌های عاصم خاطرنشان کرد: بعد از انتساب آن شعارها به احزاب اصلاح‌طلب متوجه شدیم که عده‌ای می‌خواهند از وقایع سال 88 استفاده ابزاری کنند. اگر آن قضیه تمام شده، چرا خیلی از تندروها به هر بهانه‌ای برای کسب منافع سیاسی خودشان به آن دوران اشاره می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: خیلی از قضایای آن سال باید برای همیشه تمام شود. ما اگر بتوانیم مسائل داخلی را برای خودمان حل کنیم به راحتی می‌توانیم در برابر دشمنان خارجی بایستیم. به طور مثال اگر هی نگوییم دلواپس هستیم و دلواپس نیستیم مسائل هسته‌ای بین‌المللی‌مان خیلی سریعتر حل و فصل می‌شود.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرری گفت: من دانشجو فکر می‌کنم که چرا نمی‌توانم با تفکر خودم از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کنم و چرا باید برای این کار به زیر پرچم یک حزب دیگر بروم.

علی‌نیا همچنین با بیان اینکه گروه‌های آموزشی برای آموزش سیاسی، دانشجویان و دانش‌آموزان باید تشکیل شوند، گفت: اگر هر گروهی کار خود را انجام دهد و وظیفه خودش را به انجام برساند مسئولین هم کمک می‌کنند و این چرخه روند مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

عاصم هم در پایان گفت: من دانشجو و دانش‌آموز باید تاریخ فلسطین و اسرائیل را بدانم و بعد از آن حمایت کنم. متاسفانه تا به امروز ندیدم کسی این کار را انجام بدهد. وظیفه دانشجوها دادن بیانیه و نامه و آموزش است اما اگر مسئولین حمایت نکنند این مساله در نطفه ساکت می‌شود.

انتهای پیام

کد N443207

وبگردی