آفتاب
در دیدار ولایتی با سفیر روسیه صورت گرفت

تاکید برضرورت توجه به گسترش تعاملات روزافزون ایران و روسیه

تاکید برضرورت توجه به گسترش تعاملات روزافزون ایران و روسیه

در دیدار دکتر علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با سفیر روسیه در تهران، با توجه به تاثیرات مهم گسترش روابط و تعاملات ایران و روسیه در منطقه بر ضرورت این امر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار که عصر سه‌شنبه در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و به درخواست لوان جاگاریان، سفیر فدراسیون روسیه در ایران صورت گرفت، دو طرف به رایزنی پیرامون مسایل منطقه‌یی و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این دیدار سفیر روسیه در تهران توضیحاتی را پیرامون روابط دوجانبه و نظرات کشور متبوعش در مورد تحولات بین‌المللی و منطقه‌یی ارائه و از همکاری مشترک در خصوص مسائل معطوف به صلح و ثبات در منطقه حمایت کرد.

هم‌چنین ولایتی نیز روابط روسیه و ایران را حائز اهمیت و رو به جلو توصیف کرد و تاکید کرد: برای توسعه روابط دو کشور باید تلاش و برنامه‌ریزی بیش‌تر کرد و آن‌ها را به اجرا در آورد چرا که تعاملات و همکاری‌های روزافزون دو کشور در مسائل مختلف بین‌المللی و به ویژه منطقه‌یی می‌تواند آثار و نتایج مثبتی را برای ملت‌های منطقه به دنبال داشته باشد.

سفیر روسیه در ایران نیز با حضور در نشستی در معاونت پژوهش‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک به بررسی تحولات سیاسی اخیر در اروپا، خاورمیانه، آسیا و هم‌چنین روابط دوجانبه پرداخت.

انتهای پیام

کد N443049

وبگردی