آفتاب

چنی: مطمئن نیستم هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی باشد

چنی: مطمئن نیستم هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی باشد

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که ممکن است هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا کاندیدای دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 نباشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ویکلی استاندارد، دیک چنی معاون دولت جورج بوش پسر، رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در انتخابات 2016 شکست بخورد یا خیر و چگونه گفت: به نظر من ممکن است. من نسبت به این مساله زیاد هم بدبین نیستم. به نظرم او باید به سوالات زیادی پاسخ دهد. باید درباره سمت وزیر امور خارجه در دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما توضیح دهد. البته او نباید به خاطر کسی که سیاست‌های نادرست اتخاذ کرده مسئول شناخته شود. به نظرم این باعث انتقاد از وی نمی‌شود و حتی مطمئن نیستم که این مساله تضمینی باشد برای اینکه او نامزد دموکرات‌ها خواهد شد. به نظرم برای این مساله پاسخ‌های زیادی وجود دارد. بنغازی و بسیاری دیگر از موارد وجود دارد که من فکر می‌کنم باعث به وجود آمدن بحث و جدل‌هایی علیه هیلاری کلینتون می‌شود.

معاون سابق بوش پسر در پاسخ به این که آیا افراد برجسته واشنگتن دی.سی و منهتن، نیویورک تا به حال از هیلاری کلینتون سوالاتی سخت و دشوار پرسیده‌اند یا خیر گفت: من واقعا نمی‌دانم. اما مشخص است که او از نظر سیاسی کاملا موفق است همانند بیل کلینتون، همسر و رئیس جمهور پیشین آمریکا اما به عقیده من عملکرد هیلاری کلینتون در چند ماه گذشته آنچنان که باید خوب نبوده است. به عنوان مثال،‌ تور معرفی کتاب "انتخاب‌های دشوار" او نمایشگاهی از مشکلات بود. او آنچنان که انتظار می‌رفت انعطاف نداشته است. به عقیده من بسیاری در طرف دموکرات‌ها می‌خواهند جلوی او را بگیرند چون هیلاری کلینتون هنوز آنچنان که انتظار می‌رود برای این گزینه - نامزدی برای انتخابات- مناسب نیست.

چنی در پاسخ به این سوال که آیا برای هیلاری کلینتون اهمیت دارد که نظر اوباما را جلب کند یا خیر، گفت: من نمی‌دانم مطئنم که او تمایل دارد تا فاصله میان خودش و اوباما را حفظ کند. کاندیداهای زیادی از دموکرات‌ها هستند که برای این سمت نامزد خواهند شد.

انتهای پیام

کد N442995

وبگردی