آفتاب

یونسکو مرگ خبرنکار کرد در عراق را بررسی می کند

یونسکو مرگ خبرنکار کرد در عراق را بررسی می کند

تهران- ایرنا- ˈایرنه بوکوواˈ مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد موسوم به یونسکو، کشته شدن ˈدنیز فراتˈ خبرنگار کرد را محکوم کرد و از تحقیق و بررسی در این مورد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یونسکو، وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: همه گروه های در حال درگیری در منطقه باید به وضعیت غیرنظامی خبرنگاران و حقوق آنها برای انجام وظایف حرفه ای شان در شرایط امن احترام بگذارند.

بوکووا افزود: سازمان های خبری نیز در همین حال باید مطمئن شوند خبرنگاران تحت پوشش آنها در مناطق جنگی از آموزش و حمایت لازم سازمان های حرفه ای برخوردار شده اند و این هدفی است که یونسکو مد نظر دارد.

بر پایه این گزارش، یونسکو در این زمینه جزوه روزآمد شده ای را با همکاری سازمان گزارشگران بدون مرز در مورد فعالیت خبرنگاران در مناطق خطرناک منتشر کرده است تا خطرهای متوجه آنها را کاهش دهد.

فرات، عکاس خبری خبرگزاری وابسته به حزب کارگران کردستان واقع در آمستردام هلند روز 8 اوت (17 مرداد) در حال گزارش از اردوگاه پناهندگان ˈمخمورˈ در موصل عراق کشته شد. مخمور محل اسکان شورشیان کرد عضو حزب کارگران کردستان عراق موسوم به پ ک ک است و در 280 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. این اردوگاه یکی از چند منطقه ای است که در روزهای اخیر هدف حملات تروریست های داعش قرار گرفته است.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند.

گروه تروریستی داعش علاوه بر جنایات وسیعی که مرتکب شده، وعده تجزیه عراق را داده است.

اروپام**9157**1485** 1583
کد N442971

وبگردی