آفتاب

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی آن، سازمان تامین اجتماعی مکلف به بیمه کارگران ساختمانی می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) خود کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را با 146 رای موافق، 26 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 222 نماینده حاضر تصویب کردند.

براساس ماده واحده این طرح و در صورت تصویب نهایی آن، سازمان تامین اجتماعی مکلف است 7 درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده یک این قانون و 20 درصد سهم کارفرما از 12 درصد مجموع عوارض و درآمد تامینی ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری را از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه کند.

حامد قادرمزی نماینده قروه در مجلس در مخالفت با کلیات این طرح گفت: کارگران ساختمانی اقشار کم درآمد هستند که باید از آنان حمایت کنیم.

وی افزود: این طرح نمی تواند اصلاحیه خوبی باشد و در بلندمدت به نفع کارگران ساختمانی و سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود.

«فرهاد بشیری» نماینده مردم پاکدشت در مجلس نیز در موافقت با کلیات این طرح گفت: موضوع ساخت و ساز از موضوعات مهم اقتصادی است. حال که رییس جمهوری تلاش می کند اقتصاد را از حالت کنونی خارج کند، ضرورت دارد ما در این موضوع کار کارشناسانه انجام دهیم.

به گفته وی، تصویب این طرح به نفع کارگران ساختمانی باشد.

سیام**9121***9132**1572
کد N442961

وبگردی