آفتاب
تولیت مسجد مقدس جمکران:

تقویت مساجد راهی میان‌بر برای حفظ انقلاب اسلامی است

تقویت مساجد راهی میان‌بر برای حفظ انقلاب اسلامی است

تولیت مسجد مقدس جمکران، گرایش و حضور جوانان در مساجد را عاملی مهم در مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: اگر فرهنگ مسجد باشد دادگستری‌ها تعطیل می‌شود و ناهنجاری‌ها کاسته می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران، گرایش و حضور جوانان در مساجد را عاملی مهم در مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: اگر فرهنگ مسجد باشد دادگستری‌ها تعطیل می‌شود و ناهنجاری‌ها کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در مراسم تجلیل از فعالان حوزه اطلاع رسانی و خبرنگاران افتخاری مسجد مقدس جمکران، افزود: خدمت به فرهنگ اسلام، احکام، قرآن، مهدویت و ترویج مسجد و سوق دادن جامعه به مسجد از وظایف مهم رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمن در حال حاضر برای انحراف جوانان و سرمایه گذاری در این مسیر است، اظهار کرد: سازمان‌های جاسوسی با میلیادها دلار بودجه و هزاران کارشناس نخبه در این مراکز مشغول مطالعه و برنامه ریزی علیه اسلام ناب هستند.

وی ادامه داد: در دهه اول انقلاب تمام ساز و کارهای دنیای استکبار به ویژه بعد از تسخیر لانه جاسوسی در ایران فرو پاشید، اما به تدریج بعد از سال‌ها، سازماندهی و چینش نیروها و برنامه ریزی‌های آنها ساماندهی شد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در آیات متعددی از قرآن کریم خداوند از سه گروه یاد کرده است عده‌ای که مرتکب گناه می‌شوند دسته‌ای که گناه را منتشر می‌کنند و گروهی که در قبال منکر موضع می‌گیرند که بی شک دسته سوم از رستگاران هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران یادآور شد: انقلاب اسلامی تعریفی دیگر برای مومنان و رستگاران ایجاد کرد و بسترهای لازم در جهت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد به طوری که اگر در زمان قبل از انقلاب نهی از منکر در حد یک تذکر و بی توجهی مردم بود اما امام خمینی(ره) یک نگاه زیربنایی به نهی از منکر داشت.

وی درباره رسالت مهم امام راحل(ره) در تشکیل انقلاب اسلامی گفت: امام بالاترین منکر را طاغوت برشمرد و تشکیل حکومت اسلامی و حفظ آن را اوجب واجبات دانست و تضعیف این انقلاب بالاترین گناه است، همچنین امام خمینی(ره) به عنوان یک زمان شناس برجسته هیچ گاه کار امروز را به فردا موکول نمی‌کردند بلکه در هر لحظه آماده رفتن بودند.

رحیمیان تاکید کرد: باید کمر همت را بیش از گذشته در دفاع از اسلام ناب محمدی ببندیم و برای ترویج معارف دین تلاش کنیم که در این راستا تقویت مساجد راهی میان‌بر برای حفظ انقلاب اسلامی است.

وی در مورد اهمیت صیانت از سنگر مساجد در مواجهه با توطئه‌های دشمن افزود: مسجد سنگری بزرگ در مقابله با دشمن است پس سنگرها را حفظ کنیم همان طور که پیامبر در اولین اقدامات خود پس از بعثت به ساخت مسجد می‌پرداخت و تاکید زیادی بر حضور مردم در مساجد داشت.

تولیت مسجد مقدس جمکران همچنین درباره مقام والای شهیدان عنوان کرد: شهدا دو دسته هستند عده‌ای که خود راه شهادت را انتخاب می‌کنند و آنهایی که در حوادث شهید می‌شوند اما آنهایی که خود راه شهادت برگزیدند نقش مهم‌تری در حفظ انقلاب داشتند.

رحیمیان خاطرنشان کرد: شهیدان خود اهل مسجد بودند و در دامان خانواده‌هایی بزرگ شدند که با مسجد انس و الفت داشتند به همین دلیل راه شهات را نتخاب کردند و یا سعادت داشتند که به مقام شهادت نائل گردند.

انتهای پیام

کد N442914

وبگردی