آفتاب
در نطق میان‌دستور صورت گرفت؛

انتقادات تند كوچك‌زاده نسبت به اظهارت اخیر زنگنه

انتقادات تند كوچك‌زاده نسبت به اظهارت اخیر زنگنه

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در پایان زنگنه وزیر نفت را با اصطلاح «آقای بخور بخور» مورد خطاب قرار داد و ابراز داشت: شما که اینقدر مدعی و پررو هستید بدانید امروز در دادگاه‌های بین‌المللی می‌خواهند ما را به میلیاردها دلار به خاطر قراردادی که شما بسته‌ای متهم کنند و از جیب ملت ایران به خاطر قرارداد بسته‌اید می‌خواهند پول برداشت کنند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات

به گزراش خبرنگار ایلنا، مهدی کوچک‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: بهشت موعود ما در مقاومت و ایستادگی مومنانه در جهنمی است که رژیم صهیونیستی برای مردم مقاومت به پاکرده است.

وی ادامه داد: ما یقین داریم که گرگ خونخوار و گاو شاخدار زبان منطق را نمی‌فهمد و ان‌شاءالله نتیجه مذاکرات جاری که رهبر معظم انقلاب نیز به آن خوشبین نیستند حداقل خوشبینان مذاکرات را به این اصل واقف گرداند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سخنان اخیر بیژن زنگنه وزیر نفت در برنامه تلویزیونی چند شب گذشته مبنی بر اینکه دوران بخور بخور تمام شده است، با یادآوری اینکه با توجه به اینکه امروز هوای تهران به گونه‌ای است که خانم محیط زیست این کشور می‌گوید اول مشکل تهران محیط زیست است، اظهار داشت: به دلیل شهامت آن مردی که رفته است در اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین به جای مصرف 140 لیتر بنزین این مصرف امروز به 70 لیتر رسیده است و امروز 20 هزار دلار بنزین کمتر خریداری و مصرف می‌شود.

وی خطاب به زنگنه بیان كرد: از زبان روحانی به شما می‌گویم که قرارداد کرسنت را چگونه منعقد کردید؟

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات خطاب به زنگنه تصریح كرد: شما قرارداد کرسنت را منعقد کردید که در آن قیمت گاز 17.5 دلار در هزار متر مکعب برای چندین سال غیر قابل بازنگری با امارات منعقد گردید و در این میان قطر به امارات گاز خود را به 65 دلار در هزار متر مکعب فروخته است و این همان قراردادی بود که روحانی که در آن زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و طی نامه‌ای در تاریخ 9/8/80 به رئیس جمهور می‌گوید آیا کرسنت اعتباری برای عقد چند صد میلیون دلاری است و زمان معتبری دارد؟ آیا این قرارداد با قرارداد گاز قطر به دبی پروژه دلفین مقایسه شده است؟

كوچك‌زاده ادامه داد: آقای روحانی در این نامه خاطرنشان کرده ظاهرا قطر گاز را گران‌تر به امارات می‌فروشد. آیا پیش‌بینی 70 درصد گاز به صورت پیک اپک کافی است؟ ظاهرا در عموم قراردادها 90 درصد پیش‌بینی می‌شود. آیا تحویل در سکوی مبارک تاثیری در تفاهم‌نامه 1971 بین ایران و شارجه نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه كرد: اینها سوالاتی بود که بیش از یکسال و سه ماه از سوی روحانی مطرح شده بود و زنگنه به آنها پاسخ نداد تا اینکه بعد از آن رئیس جمهور بار دیگر از روحانی کسب تکلیف می‌کند و روحانی برنامه‌ای دیگر بیان می‌کند. این قرارداد در ارتباط با امارات خوب است اما این قرارداد با یک شرکت کوچک بسته شده است. همچنین روحانی می‌گوید که این قرارداد در ورود به بازار خیلج فارس وجه مثبتی دارد ولی با اقدامات قطر و کنترل بازارهای منطقه نمی‌تواند عرض اندام کند و روحانی در این نامه به 5 بند اشاره کرد و بیان می‌کند این قرارداد نه تنها در شرایط فعلی هیچ منفعت اقتصادی ندارد بلکه منفعت سیاسی برای ما نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در پایان زنگنه وزیر نفت را با اصطلاح «آقای بخور بخور» مورد خطاب قرار داد و ابراز داشت: شما که اینقدر مدعی و پررو هستید بدانید امروز در دادگاه‌های بین‌المللی می‌خواهند ما را به میلیاردها دلار به خاطر قراردادی که شما بسته‌ای متهم کنند و از جیب ملت ایران به خاطر قرارداد بسته‌اید می‌خواهند پول برداشت کنند.

 

کد N442855

وبگردی