آفتاب

تصمیم گیری برای فوتبال بانوان بدون حضور نایب رئیس بانوان!

تصمیم گیری برای فوتبال بانوان بدون حضور نایب رئیس بانوان!

در حالی تفاهم نامه فدراسیون های فوتبال ایران و ژاپن روز گذشته در آکادمی فوتبال در بخش های مختلف از جمله فوتبال بانوان امضاء شد که فریده شجاعی نایب رییس فوتبال بانوان اطلاعی از این جلسه نداشت!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جلسه مشترک فدراسیون فوتبال و فدراسیون ژاپن روزگذشته در آکادمی فوتبال برگزار شد و تصمیماتی در راستای تعامل فوتبال هر دو کشور گرفته شد که فریده شجاعی، نایب رییس سوم نه تنها در این جلسه حضور نداشت بلکه از برگزاری این نشست نیز بی خبر بود. این در حالی بود که بخشی از تصمیمات این جلسه به فوتبال بانوان مربوط می‌شد.

در این برنامه علی کفاشیان - رییس فدراسیون فوتبال، هادی آیت‌اللهی - نایب رییس اول فدراسیون، مهدی محمدنبی - دبیرکل فدراسیون از طرف ایران و کانیا داینی - رییس فدراسیون ژاپن کوزو تاشیما - نایب رییس اول و دبیرکل فدراسیون فوتبال ژاپن و کوجی هانیدا، سفیر ژاپن حضور داشتند و در نهایت تفاهم نامه ای در بخش های مختلف به امضاء رسید.

در پایان این جلسه علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال به خبرنگاران اعلام کرد که "این تفاهم‌نامه پیرامون برگزاری بازی‌های دوستانه دو کشور، انتقال دانش فنی و همکاری در زمینه فوتبال، فوتسال، فوتبال بانوان و فوتبال ساحلی است." و رییس فدراسیون فوتبال ژاپن هم عنوان کرد " تیم ملی زیر 17 سال بانوان ژاپن به موفقیت خوبی دست یافته است که تمام اعضای مربی گری این تیم از جمله سرمربی همه زن هستند و ژاپن در این زمینه می‌تواند به ایران کمک کند." نکته قابل توجه در این باره بی‌خبری فریده شجاعی نایب رییس بانوان از چنین تفاهمی بین دو فدراسیون است!

زمانی که خبرنگار ایسنا با نایب رییس بانوان فدراسیون تماس گرفت تا در جریان بیشتر جزییات این تفاهم نامه در بخش بانوان قرار گیرد با بی‌خبری شجاعی از این موضوع ربرو شد . او حتی اطلاع نداشت که چنین جلسه ای روز گذشته در آکادمی فوتبال برگزار شده است!

هر چند تفاهم انجام شده بین دو کشور برای بانوان بسیار ارزشمند و مفید است اما سوال این است که چرا نباید نایب رییس بانوان در چنین جلسه ای دعوت شود؟ یا حداقل درجریان جزییات بندهای مربوط به بخش بانوان در این تفاهم نامه قرار بگیرد؟

کمیته بانوان که چندین ماه است به دنبال گرفتن مربی خارجی برای تیم ملی است چرا باید چنین فرصتی را از دست بدهد و در جلسه ای با یکی از بهترین فدراسیون های فوتبال بانوان در جهان نداشته باشد؟ آیا نایب رییسی بانوان در این فدراسیون تنها یک پست تزئینی محسوب می‌شود که کفاشیان ترجیح داده نایب رییس سوم این فدراسیون در چنین جلسه ای که بی‌ارتباط با بخش بانوان هم نیست غایب باشد؟

پیش ازاین بارها رسانه ها درجلساتی که با مسوولان ورزش داشته اند عنوان کرده اند که دربرخی از فدراسیون ها جایگاه نایب رییس بانوان آنطور که باید جدی گرفته نمی شود و بیشتر این پست تنها برای خالی نبودن عریضه تعریف شده است! فدراسیون فوتبال هرچند بارها حمایت خود را از بانوان اعلام کرده اما اگر بخواهیم نگاهی مقایسه ای به فوتبال بانوان در عرصه باشگاهی و ملی با بخش مردان داشته باشیم یا جایگاه نایب رییسی بانوان این فدراسیون را بررسی کنیم می توان نتیجه گرفت که حتی در پرمخاطب ترین ورزش بانوان هم بی اعتنایی به پست مدیریتی بانوان وجود دارد.

انتهای پیام

کد N442820

وبگردی