آفتاب
واشنگتن‌پست:

در نتیجه عملکرد اوباما، ایران تحریم‌ها را دو سال ثابت نگه داشت

در نتیجه عملکرد اوباما، ایران تحریم‌ها را دو سال ثابت نگه داشت

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی تحلیلی با اشاره به سیاست‌های باراک اوباما در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به ویژه در قبال ایران، نوشت: عملکرد اوباما از زمان روی کار آمدنش به گونه‌ای بود که اجازه داد دولت ایران دستاوردهای زیادی به دست آورد و حتی به پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واشنگتن پست در گزارش ضدایرانی خود آورده است: دستاوردهای ایران از زمان روی کار آمدن باراک اوباما را در نظر بگیرید: این کشور توانسته است با متقاعد کردن تیم اوباما - کلینتون به اینکه "تعامل ایده خوبی است" تحریم‌ها را به مدت دو سال ثابت نگه دارد.

این روزنامه در ادامه با طرح ادعاهایی در مورد مسائل مربوط به حقوق بشر در ایران و پشتیبانی از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و جنبش حماس یادآور شد: ایران توانسته است از مجازات‌ شانه خالی کند. از این رو سیاست اوباما به ویژه در قبال ایران فاجعه آمیز است.

واشنگتن پست همچنین مدعی شد: تهران در حال حاضر از هر زمان دیگری به سلاح هسته‌ای نزدیکتر است. ظرفیت سانتریفیوژهای خود را گسترش داده و پیشرفت برنامه موشکی بالستیک را سرعت بخشیده است. بنابراین ایران دولت آمریکا را به سمتی برد تا در توافق اولیه به حق ایران برای غنی‌سازی اشاره کند.

این روزنامه آمریکایی در پایان به نقل از هیلاری کلینتون نوشت: ما نشست‌های زیادی را برگزار کردیم، تحریم‌های سازمان ملل را تصویب کردیم و کارهای دیگر انجام دادیم، اما هیچ یک از اینها موثر نبود. ایرانی‌ها توانسته‌اند به مسیر خود برای رسیدن به ظرفیت هسته‌ای دست پیدا کنند در حالیکه پاسخ نادرست به آن، همپیمانمان در منطقه را عصبانی کرده است.

انتهای پیام

کد N442786

وبگردی