آفتاب

تاکید وزیر خارجه عربستان بر غاصب بودن رژیم صهیونیستی

تاکید وزیر خارجه عربستان بر غاصب بودن رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - وزیر خارجه عربستان با تاکید بر ˈاشغالگرˈ بودن رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اقدامات حماس و اسراییل را نه به لحاظ مقیاس و نه به لحاظ محتوا نمی توان با هم مقایسه کرد.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی زبان ˈعرب نیوزˈ، ˈسعود الفیصلˈ در کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست روز گذشته (سه شنبه) سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد، گفت: چگونه می توان مدعی شد که اسراییل حق دفاع از خود را دارد، در حالی که اشغالگر است و حماس از حق دفاع از خود محروم است.

این وزیر عربستانی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات حماس برای برقراری آتش بس در غزه نیز گفت: وقتی حماس راکت شلیک می کند، تروریست نامیده می شود، اما اسراییل (رژیم صهیونیستی) کشتار صدها فلسطینی را در واکنش به کشته شدن یک سرباز حق اخلاقی خود می داند. کجای این ادعاها بر اساس عدالت است؟

فیصل در ادامه اظهاراتش با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی نیرویی اشغالگر است که اراضی فلسطینیان را غصب کرده، اضافه کرد: اسراییل می خواهد کل جمعیت فلسطین را از میان ببرد تا زمین بیشتری را بدزدد.

وی همچنین تاکید کرد که در هیچ جای قوانین بین المللی نوشته نشده است که یک اشغالگر حق دفاع از خود دارد.

در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی دفاع نوار غزه که از 17 تیرماه آغاز شده است، تا کنون یک هزار و 951 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر نیز زخمی و آواره شده اند.

خاورم**9156**7074**1275
کد N442784

وبگردی