آفتاب

طرح 7 ماده ای داوداوغلو در خصوص غزه

طرح 7 ماده ای داوداوغلو در خصوص غزه

واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی طرحی 7 ماده ای را به سازمان همکاری برای حمایت از غزه ارائه کردیم.
به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه احمد داوداوغلو در گفتگو با خبرنگاران در جده با اعلام این مطلب گفت : در این طرح بر افزایش کمک های بشردوستانه به غزه ، افزایش تلاش ها برای برقراری آتش بس پایدار ،‌جلوگیری از ادامه حملات اسرائیل و کمک به بازسازی غزه تاکید شده است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت : ما در این نشست به تفصیل درباره استفاده همه کشورها از امکانات خود برای کمک به غزه گفتگو کردیم.
داوداوغلو با بیان اینکه دومین ماده این طرح با تامین آتش بس پایدار در غزه مرتبط است ، بر ضروت تامین آتش بس پایدار و پایان محاصره غزه تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر ضرورت پیگرد جرائمی که اسرائیل در حملات به غزه مرتکب آن شده است ،‌ گفت : شورای حقوق بشر سازمان ملل در این باره تصمیمات مهمی اتخاذ کرده است. سازمان همکاری اسلامی می تواند در زمینه پیگیری این مسئله و مشارکت در اقدامات سازمان ملل نقش موثری ایفا کند.
داوداوغلو با اشاره به اینکه در این طرح بر حمایت از دولت آشتی ملی فلسطین تاکید شده است ، گفت : ما با رامی الحمد الله نخست وزیر فلسطین به تفصیل حمایت از دولت آشتی ملی فلسطین را بررسی کردیم.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت : در این طرح بر آغاز کمپین گسترده برای حمایت از عضویت دولت فلسطین در همه سازمان های بین المللی تاکید شده است. هدف ما آنست که در همه متون بجای حکومت خودگردان و یا حکومت فلسطین از عبارت دولت فلسطین استفاده شود.
داوداوغلو گفت : در این طرح بر ضرورت حمایت دیپلماتیک گسترده سازمان همکاری اسلامی از اجرای طرحی که ملک عبدالله پادشاه عربستان در سال 2002 میلادی با هدف تاسیس دولت مستقل فلسطین در چارچوب مرزهای 1967 میلادی پیشنهاد کرد ، تاکید شده است.

4949

کد N442729

وبگردی