آفتاب

فرصت 10 روزه فرجی دانا برای استیضاح شروع شد

فرصت 10 روزه فرجی دانا برای استیضاح شروع شد

یک نماینده خواستار استیضاح وزیرعلوم با بیان اینکه درخواست ما برای استیضاح چیزی فراتر از قانون نبود، گفت: فرصت 10 روزه فرجی دانا برای استیضاح شروع شد.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما اجرای قانون را می خواهیم، محور استیضاح وزیر علوم مشخص است وی حداکثر 10 روز فرصت دارد تا براساس محورهای استیضاح توضیحات خود را آماده کرده و در صحن علنی مجلس توضیح دهد.

وی افزود: بحث استیضاح که از سوی استیضاح کنندگان مطرح شد یک بحث کاملا فنی است. وزارت علوم با توجه به اهداف و رسالت هایی که در حوزه وزارتی و دانشگاه ها دارد مسیری که باید طی کند، همه مشخص است بنابراین ما براساس همان‌ اهداف، رسالت، وعده‌ها و برنامه‌هایی که وزیرعلوم اعلام کرده بود و آنچه حاکمیت انتظار دارد خواستار استیضاح شدیم و چیزی فراتر از قانون نمی خواهیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر سیاسی بودن طرح استیضاح وزیر علوم، گفت: واژه سیاسی هم دارای یک معنایی است سیاست به معنای مدیریت است اگر منظور همین باشد، حتما سیاستی وجود دارد و سیاست ما این است که وزارت علوم و همکاران این وزارت خانه در مدار نقشه راه تعریف شده در مراجع قانونی حرکت کنند و این سیاست بد نیست.

وی افزود: اما اگر منظور سیاسی کاری است و اینکه جریانات خاصی بدون توجه به واقعیات‌های میدانی و دغدغه جدی به مساله استیضاح می پردازند اصلا این گونه نیست چون خود من به شخصه به دنبال منافع شخصی نبوده و عضو هیچ گروه و حزبی هم نیستم ما فقط وظیفه خود عمل می کنیم.

کد N442591

وبگردی