آفتاب
سیف اعلام کرد:

موضوع وام مسکن خبرنگاران را برای اولین بار می‌شنوم/ برخورد جدی با بانک‌هایی که شرکت‌داری می‌کنند

موضوع وام مسکن خبرنگاران را برای اولین بار می‌شنوم/ برخورد جدی با بانک‌هایی که شرکت‌داری می‌کنند

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه موضوع وام مسکن خبرنگاران را برای اولین بار است که می‌شنوم، گفت: اصلا چنین چیزی مطرح نبوده است و مصوبه‌ای در اینباره ندیده‌ام.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده وام مسکن خبرنگارن در شورای پول و اعتبار با توجه به تاکید اخیر رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران طی روزهای اخیر و  ضرورت تعیین تکلیف وام مسکن خبرنگاران گفت: من اولین بار است که چنین موضوعی را می‌شنوم و هیچ نامه ای هم در این زمینه دریافت نکرده ام.

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به این مطلب که مصوبه مذکور در دولت قبل به تصویب رسیده و اعلام شده بود که به شورای پول و اعتبار ارجاع شده است، عنوان کرد: من یک سال است که در بانک مرکزی حضور دارم و برای اولین بار است که چنین مطلبی را می شنوم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا وام مسکن خبرنگاران منتفی شده است؟ گفت: اصلا چنین چیزی مطرح نبوده است، اگر مورد جدیدی می خواهید مطرح کنید بفرستید ما بررسی می کنیم. اما من مصوبه ای در اینباره ندیده ام.

سیف در ادامه درباره برخورد بانک مرکزی با بانک‌هایی که سقف شرکت داری را رعایت نمی کنند، تصریح کرد: بانک مرکزی طی ماه های اخیر بخشنامه ای را به بانک‌ها صادر کرده است که بانک‌ها نمی توانند از آن عدول کنند چراکه هر بانکی تخلف کند بانک مرکزی حتما با آن برخورد می کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که قسط اول از دور دوم توافق ژنو آیا به حساب این بانک واریز شده است یا خیر؟ گفت: قسط اول 2.8 میلیارد دلار توافق ژنو در دور دوم در شرف انجام است.

کد N442516

وبگردی