آفتاب

موافقت مجلس با فوریت لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت

موافقت مجلس با فوریت لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که با حضور نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و طیب نیا وزیر اقتصاد در جلسه علنی مجلس بررسی شد موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی فوریت لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با حضور معاون برنامه ریزی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در دستور کار قرار گرفت.

این لایحه در راستای حذف تبصره هایی از قانون بودجه به مجلس ارائه شد.

هر ساله در قانون بودجه تبصره هایی وجود داشت که در واقع قوانین دائمی بودند و باید در لایحه جداگانه به مجلس ارائه می شدند.

این تبصره ها به دلیل ماهیت غیر بودجه ای همیشه مورد ایراد شورای نگهبان قرار می گرفتند به همین دلیل پس از پایان بررسی لایحه بودجه سال 93 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار ارائه لایحه ای به منظور دائمی شدن این تبصره ها شد.

کمیسیون برنامه و بودجه نیز در طرحی جداگانه این تبصره ها را مورد بررسی قرار داد.

نمایندگان امروز با 159 رای موافق، 24 رای مخالف،10 رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی فوریت این لایحه را به تصویب رساندند تا بررسی این لایحه در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار گیرد.

کد N442374

وبگردی