آفتاب

گزارش سخنگوی هیات رئیسه مجلس از جلسه غیر علنی امروز

گزارش سخنگوی هیات رئیسه مجلس از جلسه غیر علنی امروز

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیر علنی صبح امروز (چهارشنبه) در مورد مسائل منطقه‌ای گفت که در جنگ اخیر غزه رژیم صهیونیستی خسارات بیشتری را متحمل شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار کرد: آقای شمخانی گزارش خوبی را در مورد وضعیت منطقه ارائه کردند که جا دارد از تلاش‌هایش ایشان و همکارانشان صمیمانه تشکر کنیم.

وی افزود: آقای شمخانی در گزارش خود به حضور داعش در منطقه، نفوذ داعش و این که این گروهک از چه نقطه‌ای شروع شده و به چه نقطه‌ای رسیده گزارش داد مخصوصا حمله اخیر داعش به ایزدی‌ها و منطقه کردستان عراق که متاسفانه اتفاقات ناهنجاری در زمینه‌ی کودک کشی و زن کشی در آنجا رخ داده و این‌ها جزء ددمنشانه‌ترین رفتارها در طول تاریخ به حساب می‌آید.

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین عنوان شد که دفاع 30 روزه غزه حاصل تلاش‌های گذشته بوده و خساراتی که از این محل به رژیم صهیونیستی وارد شده قطعا خسارات بالاتری است. به رغم این که رسانه‌های غربی به دنبال نادیده گرفتن پیروزی حماس و مردم غزه هستند، اما واقعیت این است که پیروزی از آن مردم غزه بوده و مردم توانستند به اهداف خود دست یابند.

نعمتی ادامه داد: بر اساس گزارش آقای شمخانی بیشتر حملات رژیم صهیونیستی متوجه مردم بوده و خصوصا زنان و کودکان قربانی این حملات بودند. در حالی که گروه‌های دفاعی و حماس کمترین آسیب را متحمل شدند.

وی اضافه کرد که عدم اعلام پیروزی از سوی رژیم صهیونیستی نشان دهنده‌ی شکست آنها در جنگ اخیر غزه است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره‌ی مخاطرات داعش برای ایران نیز اظهار کرد: ما از نظر دفاعی و امنیتی آمادگی کامل را داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین در مورد گزارش شمخانی در خصوص وضعیت افغانستان نیز تاکید کرد: اوضاع افغانستان دور از ذهن مجموعه نظام نیست و ما امیدواریم هر چه سریعتر نتایج قانونی انتخابات روشن شود.

نعمتی در پایان گفت که جلسه غیر علنی مجلس به دعوت هیات رئیسه و برای تشریح وضعیت عراق و فلسطین و افغانستان بوده است.

انتهای پیام

کد N442361

وبگردی