آفتاب
نگرانی استرالیا از افرایش تفکرات افراط گری در این کشور

استرالیایی های تروریست مرتکب بدترین جنایات در سوریه و عراق شده اند

استرالیایی های تروریست مرتکب بدترین جنایات در سوریه و عراق شده اند

کوالالامپور – ایرنا – رییس سازمان اطلاعات امنیت استرالیا تایید کرد که تروریست های این کشور مرتکب بدترین فعالیت های افراطی و جنایت ها در سوریه و عراق شده اند.

به گزارش ایرنا، ˈدیوید اروینˈ شب گذشته طی سخنانی در موسسه امور بین الملل استرالیا با بیان اینکه برخی از اتباع این کشور با پیوستن به گروه تروریستی و تکفیری داعش افراطی ترین رفتارها را در عراق و سوریه انجام داده اند، نسبت به تحت تاثیر قرار گرفتن جوانان استرالیا از این اقدامات هشدار داد.

گزارش روز چهارشنبه روزنامه ˈساندی مورنینگ هرالدˈ حاکیست رییس سازمان اطلاعات امنیت استرالیا در این سخنان با ابراز نگرانی از افزایش حضور شهروندان استرالیا به عنوان تروریست در جنگ سوریه و عراق، از حوادث خاورمیانه به عنوان ˈجنگ رسانه های اجتماعیˈ یاد کرد.

وی گفت که افراط گرایان از رسانه های جدید برای انتشار پیام خود استفاده می کنند تا رفتار وحشیانه خود را گسترش دهند و افراط گرایی را بین جوانان استرالیا ترویج کنند.

به گفته وی، استرالیایی های تروریست عضو گروه تکفیری داعش هم اکنون در حال تبدیل شدن به بازیکنان کلیدی در ˈجنگ رسانه های اجتماعیˈ هستند که از عراق و سوریه به راه انداخته اند

این گروه تفکرات تروریستی داعش را به طور فزاینده ای به زبان انگلیسی تبلیغ می کنند.

این مقام امنیتی استرالیا تصریح کرد که افرادی همچون خالد شروف و محمد الومار که عکس های خود را در شبکه های اجتماعی انتشار می دهند به عنوان مبلغان افراطی گری به زبان انگلیسی به داعش خدمت می کنند.

وی خاطرنشان کرد با فناوری هایی که افراط گرایان تا یک دهه پیش نمی توانستند آن را تصور کنند، اکنون می توانند با هر فرد منزوی و گوشه گیری ارتباط برقرار کنند و آنها را به سوی فعالیت های افراطی و تروریستی سوق دهند.

ˈدیوید اروینˈ درگیری های عراق و سوریه را مرکز روایات افراط گریان گروه تروریستی داعش عنوان کرد.

شروف تروریست عضو داعش هفته گذشته عکسی از پسر هفت ساله خود در حالی که سر یک شهروند سوری را در دست داشت در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که به سرعت به اشتراک گذاشته و در روزنامه های استرالیا چاپ شد.

رییس سازمان اطلاعات امنیت استرالیا افزود: این اقدام توسط استرالیایی ها انجام شد، استرالیایی ها اکنون مرتکب بدترین نوع فعالیت های افراطی در سوریه و عراق شده اند.

وی با این عنوان که افراط گرایان بخش ناچیزی از جامعه مسلمانان استرالیا را تشکیل می دهند از رهبران مذهبی این کشور خواست با این پدیده مبارزه کنند.

این مقام استرالیایی معتقد است: جنگ سوریه و عراق نسل جدیدی از افراط گرایی را شبیه آنچه در دهه 1990 در افغانستان به وجود آمد، شکل داده است.

مقامات استرالیایی تایید کرده اند که 150 تبعه این کشور در کنار تروریست های دیگر داعش در حال جنگ در عراق و سوریه هستند.

حضور اتباع کشورهای مختلف در کنار تروریست های داعش نگرانی رو به رشدی در مورد خطر ناشی از بازگشت آن ها مطرح کرده است.

آمریکا و استرالیا توافق کرده اند این موضوع در سازمان ملل متحد مطرح شود.

آساق**241**1611
کد N442296

وبگردی