آفتاب

مقام هندی: داعش وحشی تر از القاعده است

مقام هندی: داعش وحشی تر از القاعده است

دهلی نو - ایرنا - ˈ آرویند گوپتاˈ معاون مشاور امنیت ملی هند گروه داعش را وحشی تر از سازمان تروریستی القاعده توصیف نموده است.

به گزارش ایرنا، اظهارات گوپتا زمانی منعکس شده که دولت هند تاکنون از محکوم کردن علنی داعش خودداری ورزیده چون در حال حاضر 41 تن از اتباع هندی در گروگان این گروه تروریستی در عراق قرار دارند.

گوپتا که روز جمعه گذشته مسئولیت سمت معاون مشاور امنیت ملی هند را برعهده گرفته طی اظهاراتی دریک برنامه در موسسه مطالعات و بررسی دفاعی در دهلی نو گفت: داعش یک سازمان تروریستی است. این گروه در مقیاس وحشی گری 10 از 10 نمره را به خود اختصاص می دهد و القاعده 6 از 10 نمره را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد که داعش یک سازمان پولدار می باشد که میلیون ها دلار را به عنوان دارایی در اختیار دارد و افراد از حدود 80 کشور با آن همکاری می کنند.

وزارت امور خارجه تا به حال در خصوص ارائه هرگونه اظهارنظر عمومی درباره داعش احتیاط کرده است.

روزنامه ایندین اکسپرس روز چهارشنبه به نقل از مقام های هندی بدون ذکر نام آنان می نویسد: دولت نظر خود را برای بعد حفظ نموده است تا مذاکرات برای آزادی اتباع هندی تحت تاثیر قرار نگیرد.

ماه گذشته میلادی یک گروه 41 نفره اتباع هندی شاغل در یک شرکت ساختمان سازی در موصل توسط گروه داعش به گروگان گرفته شده و به یک منطقه نامعلوم منتقل شدند.

به گفته خانم ˈسوشما سوراجˈ وزیر خارجه هند دهلی نو سرگرم انجام همه تلاش ها بوده و برای تضمین آزادی این افراد همه گام های لازم را برمی دارد.

هند روز شنبه این هفته اعلام کرد که حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش می تواند بر سیاست ها و رایزنی های این کشور تاثیر منفی داشته باشد.

روزنامه هندو در مطلبی به نقل از یک مقام رسمی دولت هند از مذاکرات مقام های هندی با داعش پرده برداشت و نوشت: اقدام آمریکا بدون شک می تواند رایزنی های ما برای آزاد کردن شهروندان هندی گروگان گرفته شده را با مشکل مواجه می کند.

تاکنون بیش از پنج هزار شهروند هندی از جمله شماری پرستار و کارگر از عراق به هند بازگشته اند اما دهلی نو همچنان نتوانسته 41 تبعه خود را که در روزهای اول نبرد در اطراف موصل به دست گروه تکفیری داعش گروگان گرفته شدند، آزاد کند.

ماه گذشته میلادی منابع هندی فاش کردند ˈ آجیت دووال ˈ فردی که حدود سه ماه قبل به عنوان مشاور امنیت ملی هند برگزیده شده به همراه یک مقام ارشد اطلاعاتی این کشور به عراق و عربستان سفر سری داشته اند.

این اولین بار است که هند به طور رسمی اعلام می کند که با گروه داعش در تماس بوده و مذاکره می کرده است.

آساق * 4 * 1519 *
کد N442097

وبگردی