آفتاب

هجوم شمار جدیدی ازآوارگان سینجاری به منطقه کردستان عراق

هجوم شمار جدیدی ازآوارگان سینجاری به منطقه کردستان عراق

نیویورک- ایرنا- کمیساریای پناهندگان سازمان ملل طی گزارشی اطلاع داد که درفاصله 72 ساعت گذشته شمار بیشتری ازآوارگان منطقه سینجارعراق ازطریق مرزهای سوریه به منطقه کردستان عراق گریخته اند ورقم آوارگانی که در روزهای اخیر به این منطقه گریخته اند به بیش از35هزار نفر رسیده است.

دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل با انتشار خبر کوچ شماری از خانواده های سینجاری که اغلب آن ها از پیروان فرقه ایزدی هستند وبدلیل رفتار وحشیانه گروه داعش خانه های خود را ترک کرده وبه کوهستان های سینجار گریخته بودند اعلام کرده است که شمارآوارگانی که درچند روز اخیر خود را به منطقه کردستان عراق رسانده اند به 35 هزار نفر رسیده است.

بنا برگزارش این نهاد وضعیت جسمانی اغلب این آوارگان به دلیل شرایط دشوار جغرافیایی، دمای شدید آفتاب درمناطق کوهستانی سینجار وعدم دسترسی به غذا و آب آشامیدنی بشدت بحرانی است و به مراقبت های فوری نیازمند هستند.

این گزارش حاکی است که مسئولین محلی دولت کردستان تاکنون 16 مدرسه را برای اسکان این آوارگان درشهرهای مختلفی ازجمله شهرهای دهوک وزاخو اختصاص داده اند.

گزارش مذکور یادآور شده است که هنوز بین 20 تا30 هزار نفر دیگر آوارگانی که با فرار از رفتار سبعانه گروه تروریستی داعش به مناطق کوهستانی سینجار گریخته بودند همچنان دراین مناطق و در شرایطی دشوار به سر می برند که از سرنوشت آن ها اطلاع زیادی دردست نیست.

اروپام-4-541/1859
کد N441969

وبگردی