آفتاب

سازمان همکاری اسلامی خواستار نشست کمک کنندگان مالی برای بازسازی غزه شد

سازمان همکاری اسلامی خواستار نشست کمک کنندگان مالی برای بازسازی غزه شد

تهران ؛ ایرنا - سازمان همکاری اسلامی روز سه شنبه ضمن محکوم کردن ˈ جنایات جنگی ˈ اسرائیل در غزه مصرانه خواستار نشست اعانه دهندگان مالی برای تامین هزینه بازسازی این منطقه تخریب شده براثر جنگ طولانی یک ماهه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جده ، این سازمان در بیانیه ای که پس ازنشست وزیران که دومین نشست طی سه روز در مورد غزه بود، گفت : این نشست به شدیدترین نحو ، نیروی غاصب اسرائیلی را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی بی وقفه در اراضی فلسطینی محکوم کرد.

در بیانیه آمده است : اسرائیل باید فورا از تعرض علیه مردم فلسطین دست کشیده و مسئولیت سیاست و حقوقی جنایات جنگی را به عهده گیرد.

سعود الفیصل وزیر امورخارجه عربستان سعودی طی یک سخنرانی در این اجلاس گفت : ˈ اسرائیل باید بداند که صلح تنها گزینه اش برای بقا است. ˈ

سازمان همکاری اسلامی همچنین پیشنهاد نشست اعانه دهندگان را برای بازسازی غزه که به گفته وزیر اقتصادی فلسطین متحمل 4 تا شش میلیارد دلار خسارت شده است ، ارائه داد.

یک مقام فلسطینی روز سه شنبه گفت : مصر پیشنهاد میزبانی کنفرانس اعانه دهندگان به غزه را ارائه داده است .

سازمان همکاری اسلامی از عربستان سعودی برای ارسال کمک های پزشکی به غزه به ارزش 300 میلیون ریال ( حدود 80 میلیون دلار ) و همچنین متعهد شدن نسبت به ارائه یک کمک 500 میلیون دلاری برای بازسازی غزه تشکر و قدردانی کرد.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N441849

وبگردی