آفتاب
در نشستی مطرح شد؛

استمرار انقلاب با ولايت فقيه ممكن شد/ بررسی نقش ولی فقیه در فتنه‌هاي جديد و قدرت ملي

استمرار انقلاب با ولايت فقيه ممكن شد/ بررسی نقش ولی فقیه در فتنه‌هاي جديد و قدرت ملي

امير موسوي كارشناس ارشد مسائل منطقه اي با تأکید بر اینکه استمرار انقلاب با ولايت فقيه ممكن شد، گفت: آنچه در كشورها در قالب تحركات تروريستي ديده مي‌شود، در ايران بعد از پيروزي انقلاب هم رخ داد؛ اما نقش مهم ولايت فقيه، مردم را در مسير درست هدايت كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصي «دفع فتنه‌هاي جديد، استحكام قدرت ملي با محوريت ولايت فقيه» روز گذشته 20 مردادماه با حضور جمعي از چهره‌هاي دانشگاهي، تعدادي از رايزنان فرهنگي سابق ايران در كشورهاي مختلف، كارشناسان فرهنگي و منطقه‌ي خاورميانه در محل اين سازمان برگزار شد.

موسوي در سخنان خود با اشاره به تصاحب انقلاب‌هاي عربي به وسيله‌ي افراد غيرانقلابي در اين كشورها گفت: آنچه الان در كشورهاي عربي بنام بهار عربي اتفاق مي‌افتد و ما آنرا با نام بيداري اسلامي مي‌شناسيم، حدود 3 ماه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، هم انجام شده بود؛ ولي موفقيت‌آميز نبود؛ زيرا انقلاب ايران را ولايت فقيه اداره كرد.

وي افزود: وقتي در تونس حركت انقلابي آغاز شد، نيروهاي انقلابي و اسلامي زمام امور را در دست داشتند؛ ولي در ادامه، حركت مردم توسط غير اسلامي‌ها و غير انقلابي‌ها مصادره شد و آنچه در تونس روي مي‌دهد، جداي از يك انقلاب اسلامي است. متأسفانه اين شرايط در مصر، ليبي ـ كه در بدترين حالت قرار دارد ـ و يمن هم حاكم است؛ اما اين جريان نتوانست در سوريه موفق شود.

موسوي افزود: در ايران و روزهاي نخستين پيروزي انقلاب اسلامي، نهضت آزادي هم به دنبال مصادره‌ي انقلاب بود. مي‌خواست كاري را  انجام دهد كه امروزه در تونس و مصر و يمن شاهديم. اما به خاطر حضور هوشمندانه‌ي امام (ره) و آگاه بودن مردم نتوانستند و جريان‌هاي ديگر هم كه اميدشان نااميد شده بود، اقدام به حركت‌هاي ديگر سياسي و امنيتي مانند ايجاد جنگ و درگيري مستقيم، كودتا، ترور، تظاهرات، اعتصاب و ... كردند كه رهبري و ولايت فقيه كه منجر به بسيج عمومي در كشور شد، مانعي بزرگ سر راه آنان قرار داد.

رايزن سابق فرهنگي كشورمان در سودان، ادامه داد: آنچه در عراق و ديگر كشورها در قالب تحركات تروريستي ديده مي‌شود، در ايران هم رخ دادند. انفجارها و ترورها در سطح شهر انجام مي‌شد؛ اما نقش مهم ولايت فقيه، مردم را در مسير درست هدايت كرد.

موسوي همچنين با بيان اينكه پس از رحلت حضرت امام (ره) بسياري اميدوار بودند كه حركتي برخلاف انقلاب اسلامي در ايران رخ خواهد داد، گفت: بعد از بحران‌ها و توطئه‌ها در ايران رنگ و بوي ديگري گرفته و پيچيده‌تر شدند. بحران‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، تحريم‌ها و توطئه‌ها چند برابر شدند. اما انتخاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به رهبري جمهوري اسلامي، دلهاي مؤمنان را شاد كرد.

وي تصریح كرد: پس از نااميدي دوباره‌ي دشمنان، دشمن كه غيرمستقيم و با تجهيز و تحريك صدام و يا گروه‌هاي چريكي به مقابله با ايران مي‌پرداخت، اين بار رويارويي مستقيم را انتخاب كرد؛ چون تحمل اينكه بازهم به صورت غيرمستقيم به مقابله با ايران بپردازد را نداشت.

امير موسوي در پايان سخنانش گفت: در حوادث اخير منطقه و توطئه اي كه دشمنان با به راه اندازي داعش ايجاد كرده اند نيز ما اعتقاد داريم كه اگر مردم عراق همچنان كه تا حال نشان داده اند مي توانند با پيروي از مرجعيت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري به خوبي بر اين بحران فائق شوند.
 

کد N441746

وبگردی