آفتاب

ولایتی: ایران از تصمیم‌گیری دولت و مردم عراق حمایت می‌کند/ وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی بهتر است

ولایتی: ایران از تصمیم‌گیری دولت و مردم عراق حمایت می‌کند/ وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی بهتر است

نسیم نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات افزود: خوشحالم که دموکراسی در عراق پایدار مانده و مردم عراق باید از این فرصتی که دارند استفاده و نمایندگان خود را انتخاب کنند و هر تدبیری که در عراق می‌شود براساس دموکراسی در این کشور باشد.

علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات عراق اظهار داشت: قطعا هر اقدام و اتفاقی که از سوی مردم عراق برای دولت و تصمیم‌گیری آن‌ها برای کشورشان بیفتد ایران از آن حمایت می‌کند و امیدواریم هر تدابیری که از سوی آن‌ها انجام می‌شود به سمتی برود که بر اساس دموکراسی که در عراق بدست آمده باشد.

وی افزود: خوشحالم که دموکراسی در عراق پایدار مانده و مردم عراق از این فرصتی که دارند استفاده و نمایندگان خود را انتخاب کنند چراکه این نمایندگان هستند که رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر را انتخاب می‌کنند.

ولایتی در پسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت جسمی آیت‌الله مهدوی کنی گفت: وضعیت عمومی ایشان نسبت به گذشته خیلی بهتر است و امیدواریم در رابطه با مشکلات ریوی، قلبی و وضعیت عمومی ایشان رو به بهبود برود و در باقی قسمت‌ها بخصوص در مرکز عصبی ایشان شاهد پیشرفت باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد یکساله دولت نیز گفت: در دولت یازدهم تا آن‌جا که برای دولت‌مردان میسر بوده است هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارجی با توجه به مشکلاتی که در حوزه سیاست خارجی و مسأله هسته‌ای و مسائل اقتصادی بوده است، تلاش خود را انجام داده‌اند.

 

45503

کد N441718

وبگردی