آفتاب

اوکراین اجازه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه روسیه به خاک خود را نمی‌دهد

اوکراین اجازه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه روسیه به خاک خود را نمی‌دهد

یک مقام امنیتی اوکراین عنوان کرد کاروان کمک‌های انسان دوستانه‌ای که روسیه به سوی شرق اوکراین اعزام کرده اجازه ورود به این کشور را نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه گاردین، آندری لایسنکو، سخنگوی شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین اظهار داشت: کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه روسیه تایید کمیته صلیب سرخ بین‌المللی را دریافت نکرده است.

روز سه‌شنبه، یک روز پس از آن که در خصوص ارسال یک هیات امداد انساندوستانه بین‌المللی به اوکراین توافق حاصل شد، کاروانی متشکل از 280 کامیون از سوی روسیه عازم اوکراین شد اما صلیب سرخ که قرار بود این عملیات را هماهنگ کند، اعلام کرد اطلاعی از اینکه این کامیون‌ها حاوی چه چیزی بوده و قصد رفتن به کجا را دارند ندارد.

اعلام این مساله از سوی روسیه موجب افزایش نگرانی مقامات غرب و اوکراین مبنی بر اینکه مسکو از این ابتکار عمل به عنوان بهانه‌ای برای اعزام سرباز به اوکراین استفاده کند، شده است.

یکی از دستیاران پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین گفت: کی‌یف تقاضا خواهد کرد تا این کمک‌ها در مرز اوکراین توسط صلیب سرخ، مجددا به دیگر خودروهای باری منتقل شود تا اجازه ورود به اوکراین را پیدا کند.

والری چالی، دستیار رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: ما اجازه اسکورت این کمک‌ها توسط ارتش و یا مقامات دولت روسیه را نخواهیم داد. همه چیز تحت کنترل طرف اوکراینی خواهد بود.

اوایل روز سه‌شنبه، خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرده بود این کاروان کمک‌های انسان دوستانه از نزدیکی مسکو عزیمت خود به اوکراین را آغاز کرده است و این به معنی آن است که رسیدن کاروان به شرق اوکراین حدود دو روز طول می‌کشد.

یک شبکه رادیویی روسیه به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: همه این اقدامات با اوکراین توافق شده‌اند.

انتهای پیام

کد N441683

وبگردی