آفتاب

مواد دیگری از طرح حمایت از آمران به معروف تصویب شد

مواد دیگری از طرح حمایت از آمران به معروف تصویب شد

در جلسه عصر امروز مشترک کمیسیون حقوقی و کمیسیون فرهنگی مواد دیگری از طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رسید.

محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد جلسه مشترک عصرامروز کمیسیون‌های حقوقی و فرهنگی گفت: این جلسه دومین جلسه مشترک برای ادامه بررسی و تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود.

وی با بیان این‌که «در جلسات گذشته کلیات و برخی مواد این طرح به تصویب رسیده است» اظهار کرد: در جلسه امروز هم نزدیک به بیست ماده تصویب شد و پیش بینی ما این است که در جلسه آینده رسیدگی به این طرح به پایان برسد.

وی در مورد برخی ابراز نگرانی‌ها ازحدود در نظر گرفته شده برای آمران به معروف و ناهیان از منکر در این طرح گفت: این طرح بنا دارد که موارد خیلی خیلی خاص از امر به معروف و نهی از منکر را مورد حمایت قرار دهد. به هر حال امر به معروف مراتب قلبی، ذهنی و عملی دارد و تنها در موارد بسیار خاص است که مورد حمایت قانون قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی ادامه داد: برای مثال در این طرح در نظر گرفته شده است که اگر یک امر به معروف یا ناهی به منکر در جریان عملش با کسی درگیر شود و در این درگیری خود آمر مجروح یا کشته شود در صورتی که بتوان ثابت کرد که وی اقدام به امر به معروف یا نهی از منکر کرده است عمل او مجرمانه تلقی نشود.

انتهای پیام

کد N441660

وبگردی