آفتاب

اکثریت نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز به دنبال انتقاد شدید نبودند/اقلیت با حمله به رییس جمهور خواهان ادامه این وضعیت است

اکثریت نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز به دنبال انتقاد شدید نبودند/اقلیت با حمله به رییس جمهور خواهان ادامه این وضعیت است

تهران-ایرنا- نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی امروز قاطبه نمایندگان در واقع به دنبال انتقادات شدید نبودند و تعداد اندکی هم بودند که مقاصد سیاسی خود را پیگیری می کنند. مظلومیت رییس جمهور امروز مشهود بود که تعدادی به وی حمله کردند و آنها می خواهند این وضعیت ادامه داشته باشد.

ˈابراهیم نکوˈ امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: اگر این صحبت ها از زبان دولت و رییس جمهور قبل شنیده می شد واکنش ها اینگونه نبود و شاید تعجبی هم نداشت و به خاطر همین هم بود که بین برخی نمایندگان حساسیت هایی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه غیر علنی امروز قاطبه نمایندگان در واقع به دنبال انتقادات شدید نبودند بلکه تلاش کردند انتظارات خود و جامعه را بیان کنند.

نکو همچنین گفت: انتظار می رفت رییس جمهوری که محبوبیت ویژه ای در جامعه دارد الفاظی به کار ببرد که مبادا خدای نکرده جایگاه رییس جمهوری صدمه بببیند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتقدان دولت به دنبال این هستند که رییس جمهور را هر روز زخمی تر کنند گفت: طی یک سال و نیم گذشته رییس جمهوری در معرض انواع اهانتها قرار داشته است.

وی در عین حال گفت: بیان این صحبت ها مسائل و مطالبی بوده که نباید از کنار آن به راحتی گذشت. یک سال و اندی است که مخالفین، رییس جمهور را مورد انواع اهانت ها قرار می دهند و از تریبون های مختلف با صداهای متفاوت رییس جمهور را کوبیدند؛ به هر حال رییس جمهور هم انسان است و ممکن است واکنشی در قبال این اهانت ها داشته باشد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنها تلاش می کنند رییس جمهور هر روز زخمی تر شود و از آن خوشحال و راضی می شوند، ادامه داد: درخواست کنندگان جلسه غیرعلنی مجلس دو گروه بودند؛ تعداد بسیار زیادی از امضا کنندگان، نمایندگان دلسوزی بودند که اعتقاد داشتند نباید جایگاه رییس جمهور زیر سوال برود.

وی در عین حال گفت: تعداد اندکی هم بودند که مقاصد سیاسی خود از جمله انتخابات دهم را پیگیری و تلاش می کنند جایگاهی برای خود پیدا کنند و امروز هم متاسفانه اینها مطالبی را مطرح کردند که ملت هم از اینها چنین انتظاری ندارد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در همین مجلس هم شاهد بودیم که دولت در آغاز کار خود با انواع هتاکی های بی سابقه مواجه شد که در هیچ زمانی سابقه نداشته است و امروز هم اگر رییس جمهور عصبانی است باید دلایل آن را در این مساله جست و جو کرد.

وی افزود: مظلومیت رییس جمهور امروز مشهود بود که تعدادی به وی حمله کردند و آنها می خواهند این وضعیت ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم را ناشی از انتقام جویی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بحث استیضاح در شرایطی مطرح می شود که دولت متحد تر و با برنامه تر از همیشه در مسائل مختلف از جمله اقتصادی تلاش می کند و امروز هم این گونه انتقام جویی ها مردم را نگران می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر چه تعداد استیضاح کنندگان قابل توجه نیست اما آنها ابزارهای نامعقول و غیرعقلانی در اختیارشان است؛ هر چند در بین آنها شخصیتهای بسیار بزرگ مورد احترامی هم وجود دارد اما اقلیت محدودی در مجلس می خواهند جلسه روز استیضاح غیرعادی شود.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع مردم اخلاق این مدعیان را خواهند دید و قضاوت خواهند کرد که رییس جمهور در بیان این مطالب حق داشته است.

به گفته نکو، در حال حاضر هر کدام از طرفین کارت هایی در دست دارند؛ یک کارت در جیب نمایندگان است و یک کارت که در جیب وزیر، واحتمال دارد در روز استیضاح این کارت های رو نشده تکلیف استیضاح را روشن کند؛ هرچند فضای مجلس در روز بررسی تقاضای استیضاح را نمی توان پیش بینی کرد.

سیام(4)**2021**1449
کد N441628

وبگردی