آفتاب

کمپین تحریم نمایش فیلم‌ها و فروش کالاهای اسرائیلی در سئول

کمپین تحریم نمایش فیلم‌ها و فروش کالاهای اسرائیلی در سئول

کره جنوبی در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کمپین تحریم کالاهای اسرائیلی را در سئول به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان مدنی "همبستگی برای صلح در فلسطین" کره جنوبی اعلام کرد: 129 کارگردان و فیلم‌ساز سینمای کره جنوبی که در راس آنان دو کارگردان برجسته کره‌ای حضور دارند، یازدهمین جشنواره سینمایی فیلم‌های مستند بین‌المللی را که قرار بود پایان ماه جاری در کره جنوبی برگزار شود، تحریم کردند.

این جشنواره اعلام کرد: در این جشنواره قرار بود فیلم‌های مستند اسرائیلی نمایش داده شود و نیز کنفرانس‌ ویژه‌ و نمایشگاه‌هایی در زمینه حمایت از سفارت اسرائیل و در کره جنوبی که یکی از طرف‌های ناظر جشنواره به شمار می‌رود، برگزار شود.

سینماگران کره جنوبی اظهار کردند: نمایشگاه ویژه‌ درباره اسرائیل در کنار برنامه‌های جشنواره هیچ‌ گاه نمی‌تواند وقایع اتفاق افتاده در فلسطین را منعکس کند چرا که اسرائیل اسپانسر این جشنواره بوده است و برپایی آن نشان می‌دهد که این جشنواره با کشتار فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی موافق است.

سینماگرایان از جشنواره و سازمان‌های مرتبط خواستند تا برگزاری نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های ویژه را در حمایت از رژیم صهیونیستی لغو و همکاری خود را با سفارت این رژیم در سئول متوقف کنند.

تصاویر متعددی از حملات و رنج مردم فلسطین از طریق پایگاه‌های اجتماعی و اینترنت در کره جنوبی پخش شده است تا جایی که مردم این کشور نشریه‌هایی تحت عنوان (فلسطین را آزاد کن) و (پایان بمباران) را بر روی اینترنت منتشر کرده و تاکنون برای کمک به مردم غزه مبلغی حدود 13 میلیون وون را جمع‌آوری کردند.

در همین راستا برخی موسسات مدنی دیگر کمپین تحریم کالاها و نوشیدنی‌هایی که مواد و میوه‌های ساخت اسرائیل در آن به کار برده شده بود به راه انداخته‌اند.

بیشتر سازمان‌های مدنی کره جنوبی از دولت خواستند تا همکاری تسلیحاتی خود با رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

آمار گمرک بین‌الملل اعلام کرد که میزان سلاح ارسال شده از سوی کره جنوبی به رژیم صهیونیستی طی 10 سال گذشته به مبلغی حدود 32 میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که کره سلاح‌های اسرائیلی را که قیمت آن‌ها 41 میلیون دلار ارزیابی شده را به کشور وارد کرده است.

یک فعال سازمان مدنی کره جنوبی در سخنانی در حمایت از مردم فلسطین اعلام کرد: استفاده از کالاهای اسرائیلی به معنی چشم پوشی از اقدامات اسرائیل علیه مردم فلسطین است و ما امیدواریم که مردم کره در این اقدامی خودجوش شرکت کنند حتی اگر کمک‌های آنان به تغییرات کوچکی منجر شود.

انتهای پیام

کد N441591

وبگردی