آفتاب

رکن‌آبادی: افتخار می‌کنیم که سلاح در اختیار مقاومت قرار داده‌ایم

رکن‌آبادی: افتخار می‌کنیم که سلاح در اختیار مقاومت قرار داده‌ایم

سفیر پیشین کشورمان در لبنان گفت: اسراییل با حمله به غزه به دنبال جبران شکست‌های قبلی‌اش است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غضنفر رکن‌آبادی بعداز ظهر سه‌شنبه در سخنانی در جمع اعضای سازمان بسیج شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه با بررسی تاریخچه‌ای از چگونگی حضور رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطینیان و حمایت‌های کشورهای اروپایی از این رژیم برای ماندن در فلسطین به چگونگی کشیده شدن اوضاع به سمت جنگ‌های متعدد رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره کرد و افزود: به دنبال آغاز حرکت بیداری اسلامی و تصور اسراییلی‌ها برای ایجاد پل ارتباطی با تکفیری‌ها این رژیم به حمایت از تکفیری‌ها پرداخته و نزد خود به این نتیجه رسید که باید برای رویارویی با ایران و مقاومت به مقابله بپردازد. لذا از این رو با توجه به وجود زمینه‌های اختلاف میان شیعه و سنی به پیدا کردن گروه‌های تکفیری و حمایت و تغذیه آن‌ها پرداخت و سعی کرد تا با استفاده از این اهرم جنگ‌های ایران علیه مقاومت به راه بیاندازد.

او تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال جبران شکست‌های خود است اما شکست روی شکست اضافه شد و به عقده حقارت این رژیم نیز افزوده کرد. علاوه بر آن رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر موازنه وحشت است اما از یک سو مقاومت صراحتا" اعلام کرده که اگر قرار است جنگی نباشد من باید گلوله آخر را شلیک کنم و اگر قرار است آتش‌بسی باشد من باید شرایط آن را تعیین کنم که این برای رژیم صهیونیستی سخت است.

رکن‌آبادی ادامه داد: اکنون 36 روز از آغاز جنگ علیه غزه می‌گذرد و تعداد زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی کشته و مجروح شدند. آن‌ها به دنبال پایان دادن به این جنگند اما

مقاومت هم‌چنان مصر است که تعیین کننده نهایی برای پایان جنگ باشد.

وی هم‌چنین به طرح مصر درباره پایان دادن به بحران غزه اشاره کرد و گفت: این طرح در جهت تأمین منافع رژیم صهیونیستی است و البته این طرح مصر نیست که مورد پذیرش واقع شده بلکه شروط مقاومت است که مورد بحث قرار گرفته و رژیم صهیونیستی اعلام کرده که شرطش برای پذیرش این شرایط حضور ناظران بین‌المللی است.

رکن‌آبادی با اشاره به کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تصریح کرد: این رژیم در این تصور باطل به سر می‌برد که هرچه بیش‌تر کودکان و زنان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد با فشار افکار عمومی برای پایان دادن به جنگ مواجه خواهد شد اما روحیه مقاومت در بین مردم فلسطین این تصور آن‌ها را نقش بر آب کرد چرا که مردم همه چیز را فدای مقاومت می‌دانستند.

این دیپلمات باسابقه کشورمان، ادامه داد: ما هم به عنوان مردم ایران افتخار می‌کنیم که سلاح در اختیار مقاومت قرار داده‌ایم و از مقاومت حمایت می‌کنیم. ما از هر گروهی که علیه رژیم صهیونیستی بجنگد حمایت می‌کنیم و به آن افتخار می‌کنیم. اسراییل گمان می‌کرد که با توجه به اوضاع منطقه، بحران سوریه اختلافات ایجاد شده میان سوریه و حماس و هم‌چنین ورود تکفیری‌ها می‌تواند این بار حمله موفقی به غزه داشته باشد اگرچه محاسبه‌شان تاحدودی درست بود اما محاسبه آن‌ها درباره ایمان مبارزان فلسطینی اشتباه بود و اینک اسراییلی‌ها چاره‌ای جز عقب‌نشینی و نتانیاهو چاره‌ای جز کناره‌گیری خفت‌بار از قدرت ندارد که به این ترتیب یک بار دیگر پیروزی جدیدی برای مقاومت رقم خواهد خورد.

او در ادامه در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر این‌که چرا با وجود اعلام آمادگی مردم ایران برای حضور در صحنه‌های نبرد در فلسطین نیرویی اعزام نمی‌شود؟ گفت: درباره این مسأله 75 میلیون ایرانی آماده‌اند تا در صورت وجود شرایط لازم به فلسطین بروند و در آن‌جا بجنگند اما فلسطین سرزمین کوچکی است و علاوه بر آن تعداد 5 هزار تن برای انجام عملیات شهادت‌طلبانه در نوبت هستند. در لبنان هم سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به فلسطینی‌های ساکن این کشور که خواهان جنگ در حمایت از غزه شده‌اند اجازه ورود نداده است چرا که ممکن است رژیم صهیونیستی نیز این بهانه را بیابد که از کشورهای دیگر نیرو وارد کند و این امر موجب افزایش دامنه جنگ خواهد شد.

رکن‌آبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که ایران وقتی سلاح در اختیار مقاومت قرار می‌دهد چرا سلاح‌های قوی‌تر به آنها نمی‌دهد؟ گفت: سلاح از این بهتر که فجر 5 به تل‌آویو برخورد می‌کند و نتانیاهو و غربی‌ها را بی‌آبرو کرده است. اگر منظور شما سلاح‌های خیلی پیشرفته است باید گفت که همان‌طور که رهبران مقاومت اعلام کرده‌اند هدف در این جنگ درهم کوبیدن کامل اسراییل نبوده بلکه بحث دفاع مطرح بوده است.

در ادامه این نشست ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در سخنانی کوتاه به مسأله آگاه‌سازی افراد جامعه نسبت به مسأله فلسطین تأکید کرد و وحدت بین فلسطینی‌ها را مهم‌ترین دستاورد جنگ در غزه دانست.

وی با بیان این‌که هرگونه اختلاف در بین کشورها و بروز جنگ‌های داخلی و طایفه‌یی به ضرر خودمان است، گفت: در واقع تهدید واقعی رژیم صهیونیستی است و جنگ واقعی باید علیه این رژیم صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N441510

وبگردی