آفتاب

نگاهی بر تازه ترین تحولات نوار غزه

نگاهی بر تازه ترین تحولات نوار غزه

تهران - ایرنا - نقض آتش بس 72 ساعته در غزه توسط رژیم اشغالگر قدس هم زمان با انجام مذاکرات طرفین فلسطینی و رژیم صهیونیستی در مصر به منظور دستیابی به توافق نامه آتش بس دائمی از مهم ترین اخبار سرزمین های اشغالی فلسطین در روز سه شنبه است.

*رژیم صهیونیستی بار دیگر آتش بس را نقض کرد

هواپیماهای بدون سرنشین و قایق های جنگی رژیم صهیونیستی در دومین روز برقراری آتش بس 72 ساعته، بار دیگر به مناطقی از نوار غزه حمله کرده و توافقنامه آتش بس را نقض کردند.

در حالی که هیات های نمایندگی فلسطینی و رژیم صهیونیستی از دیروز (دوشنبه) مذاکراتی را به منظور پایان دادن به تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لغو محاصره این باریکه ساحلی فلسطینی، در قاهره پایتخت مصر آغاز کرده اند، اخبار متفاوتی از میزان احتمال امضای توافقنامه آتش بس دائمی در این منطقه به گوش می رسد.

ˈیوسف حساینهˈ سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در این باره گفت: برادران مصری تسهیلات زیادی در خصوص گشایش گذرگاه رفح ارائه و هیات فلسطینی بر توافق واقعی توقف تجاوز و پایان محاصره نوار غزه پافشاری زیادی کرده اند، به طوری که تا 24 ساعت آتی نتیجه مذاکرات کنونی قاهره مشخص می شود.

از سوی دیگر وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی از احتمال بسیار ضعیف توافق این رژیم با گروه های مقاومت در مصر خبر داده است.

ˈیسرائیل کاتسˈ در صفحه شخصی خود در فیس بوک می نویسد: من نظرم را تغییر نداده ام، زیرا احتمال توافق با فلسطینی ها بسیار ضعیف است و با این اوصاف انتظار می رود بار دیگر به حمله نظامی در نوار غزه روی آوریم تا سر مار را قطع کنیم .

ساعاتی پس از انتشار سخنان حاکی از تفکرات غیرانسانی این صهیونیست که به نظر می رسد رژیم وی به هیچ وجه حاضر نیست حقوق مسلم فلسطینی ها را به رسمیت بشناسند، پایگاه خبری ˈفلسطین الیوم، از نقض آتش بس 72 ساعته از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.



*هدف صهیونیست ها از حملات غزه ایجاد اختلاف میان رهبران فلسطینی است

ˈمارک بروزونسکیˈ روزنامه نگار آمریکایی حملات علیه غزه و قبول آتش بس از سوی نیروهای صهیونیستی را بخشی از استراتژی ادامه دار چند دهه گذشته سران تل آویو توصیف کرد و گفت که مانند همیشه هدف اصلی آنان از این حملات تضعیف نیروهای حماس و تفرقه اندازی میان رهبران فلسطینی است.



*کارشناس روس: عاملان صهیونیست جنایات غزه باید محاکمه شوند

ˈآناستازیا رژوواˈ کارشناس بنیاد بین المللی مطالعات اسلامی روسیه با اشاره به موارد متعدد جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی در نوارغزه گفت: این جنایات در طبقه بندی بین المللی جزو جنایات ضدبشری شمرده می شود و افرادی که مرتکب آن شده اند باید در دادگاه بین المللی محاکمه و مجازات شوند.



*آمار شهدای غزه به یک هزار و 944 نفر رسید

با بیرون کشیدن پیکر چندین شهید دیگر فلسطینی از زیر آوار خانه ها، شمار شهدای فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه به یک هزارو 944 نفر رسید.



*غزه نیازمند مداخله بین المللی برای نجات از یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع است

ˈعلاء علوانˈ مدیر بخش خاورمیانه سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت که نوار غزه نیازمند مداخله بین المللی سریع برای نجات از یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع است که بارزترین آن بازگشت بیماری های مخفی و فروپاشی کامل سیستم بهداشتی در صورت تداوم این وضعیت است.



*درخواست کمک مقام فلسطینی از اتحادیه عرب

ˈصائب عریقاتˈ مذاکره کننده ارشد فلسطینی از دبیرکل اتحادیه عرب خواست تا از طریق تماس با جامعه بین المللی، مقدمات ارسال هرچه سریع تر مایحتاج ضروری فلسطینیان ساکن غزه را فراهم کند.



*استقبال حماس از تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی جنایت های جنگی در غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس از طرح تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی جنایت های جنگی در نوار غزه استقبال کرد.



*سازمان ملل کارشناسان تحقیق در مورد وقوع جنایت جنگی در غزه را معرفی کرد

سازمان ملل سه کارشناس کمیته بین المللی تحقیق درباره وقوع جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه را معرفی کرد.



*بیکار شدن استاد آمریکایی به دلیل انتقاد از صهیونیست ها

نوشته های یک استاد دانشگاه در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه منجر به لغو قرارداد وی در دانشگاه الینویز آمریکا شد.



*درخواست ده ها هزار تن از مردم انگلیس برای اعزام کشتی بیمارستانی نیروی دریایی به غزه

بیش از 50 هزار تن از مردم انگیس با امضای توماری، خواستار اعزام کشتی بیمارستانی نیروی دریایی این کشور به غزه به منظور کمک به مردم آسیب دیده این منطقه شده اند.



*141مدرسه در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آسیب دید

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به 141 باب مدرسه در نوار غزه خسارت وارد کرده است.

خاورم**7074**1566
کد N441246

وبگردی