آفتاب

کارشناس روس: عاملان صهیونیست جنایات غزه باید محاکمه شوند

کارشناس روس: عاملان صهیونیست جنایات غزه باید محاکمه شوند

مسکو- ایرنا- ˈآناستازیا رژوواˈ کارشناس بنیاد بین المللی مطالعات اسلامی روسیه با اشاره به موارد متعدد جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی در نوارغزه گفت: این جنایات در طبقه بندی بین المللی جزو جنایات ضدبشری شمرده می شود و افرادی که مرتکب آن شده اند باید در دادگاه بین المللی محاکمه و مجازات شوند.

رژووا روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان اینکه هزاران غیرنظامی بر اثر بمباران اسراییل در نوارغزه شهید یا مجروح شده اند، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی رژیم جنایتکاری است که کوچکترین ارزشی برای زندگی انسانها قائل نیست و باید اقدامات فوری جهت توقف ماشین جنگی آن به عمل آید.

رژووا با اشاره به اینکه کشورهای غربی با جنایت های رژیم صهیونیستی مقابله نمی کنند، افزود: به همین دلیل کشورهای مسلمان باید به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کرده و برای محکومیت جنایات صهیونیست ها پیشگام شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه کشورهای اسلامی به جز موارد معدودی همچون ایران و ترکیه، تلاش خاصی برای محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی به عمل نیاورده اند و مواضع منفعل رهبران بسیاری از کشورهای اسلامی، سران جنایتکار اسراییل را گستاخ تر کرده و این گونه موضع گیری ها باعث شده مساله فلسطین با گذشت بیش از 60 سال حل نشده بماند که زخمی بر پیکر جهان اسلام است.

رژووا افزود: رهبران کشورهای اسلامی باید دفاع از حقوق مردم فلسطین را در اولویت برنامه های سیاست خارجی خود قرار دهند و سازمان همکاری اسلامی هم در این عرصه هماهنگ کننده اقدامات و ابتکارات دیپلماتیک جهان اسلام باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اتحاد جهان اسلام، این رژیم دیگر جرات تکرار حوادثی مانند تهاجم به نوار غزه را نخواهد داشت.

این کارشناس روس همچنین گفت: بسیاری از کشورهای غیراسلامی هم از رژیم صهیونیستی منزجر هستند و اکثر این کشورها بنا به ملاحظات سیاسی و نگرانی از اقدامات خصمانه آمریکا و متحدان غربی این کشور، به طور علنی از فلسطین حمایت نمی کنند.

اروپام*3*391*518**1485** 1337
کد N441103

وبگردی