آفتاب

اوباما و پوروشنکو مداخله روسیه در اوکراین را غیرقابل قبول خواندند

اوباما و پوروشنکو مداخله روسیه در اوکراین را غیرقابل قبول خواندند

رئیسان جمهور آمریکا و اوکراین هرگونه مداخله روسیه در اوکراین بدون موافقت کی‌یف را غیرقابل قبول و نقض حقوق بین‌الملل دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با پترو پوروشنکو، همتای اوکراینی‌اش درباره بحران کنونی در شرق این کشور به گفتگو پرداختند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: اوباما حمایت کامل خود را از تمامیت و استقلال و یکپارچگی اوکراین ابراز داشت در حالیکه پوروشنکو درباره تداوم حملات توپخانه‌ای از روسیه به خاک اوکراین سخن گفت.

پوروشنکو همچنین درباره همکاری اوکراین با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق شرقی اوکراین به اوباما اطلاعات جدیدی ارائه کرد و اوباما با اشاره به فوریت ارسال کمک‌های بشردوستانه به پوروشنکو گفت که باید به خویشتنداری و احتیاط در انجام عملیات نظامی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان ادامه دهد.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو و کی‌یف درباره جزئیات ارسال کمک‌های بشردوستانه تحت امر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جنوب شرق اوکراین موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N440903

وبگردی