آفتاب
قاسم جعفری در نطق میان‌دستور:

زمینه برای کار بسیار است، نیاز به حاشیه‌روی نیست

زمینه برای کار بسیار است، نیاز به حاشیه‌روی نیست

آقای رئیس جمهور، برابر قانون جنابعالی دومین مقام رسمی کشور هستید و می‌بایست نقش پدرگونه در گفتار و رفتار نشان دهید. تعابیری چون بی‌سواد، بزدل، بروید به جهنم مصداق آیه شریفه «هدو الطیبه القول و هدوا الی صراط الحمید» می‌دانم. بعید می‌دانم قول حمید و صراط حمید را پسندیده باشد و بعید می‌دانم حیات طیبه را رقم بزند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با انتقاد از ادبیات روز گذشته رئیس جمهور علیه منتقدان، وی را به اجرای قانون اساسی و ولایتمداری دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، قاسم جعفری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: در خبرهای چند روز پیش داشتیم که گروه تروریستی داعش به خانواده‌های موصل اخطار داده‌اند که دخترانشان را برای جهاد نکاح آماده کنید. خبرهای رسیده حاکی از آن است که 60 الی 70 درصد این فرقه از خدابی‌خبر و درنده‌خو همان بعثیان سابقه هستند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت بزرگوار، نمایندگان خدوم ملت؛ اگر نبودند جوانان غیور، مومن ولایی و ایثارگران این مرز و بوم، با نوامیس ما همان می‌شد که در نیت شوم و رفتار حیوانی این دست‌پروردگان استکبار جهانی بروز و ظهور یافته است، بنابراین در آستانه سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که امام راحل سرود آزادی‌شان خواند و رهبر معظم انقلاب از آنان با عبارت ذخایر بزرگ انقلاب و الماس‌های درخشنده یاد کرد، یاد شهیدان، رزمندگان،‌ جانبازان غیور و همه ایثارگران را با تواضع و همه عظمت زنده می‌داریم و به‌عنوان فردی کوچک که سال‌هایی را در جوار بزرگانی پایمرد، طعم اسارت را چشیده‌ام برای آزادگی سرافراز سلامتی دین و دنیا طلب می‌کنم و امید است که دعای خیر ملت ایران و اولیای الهی و ادعیه ذاکیه حجت‌ابن‌الحسن (عج) بدرقه راهشان باشد.

وی گفت: آقای رئیس جمهور، دوست داشتم در نطقم از فرهنگ و اقتصاد بگویم، از سبک زندگی اسلامی ایرانی بگویم، از فرهنگی که چون هوا نیاز ما است، از حوزه انتخابیه‌ام و شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان،‌ جاجرم و گرمه و ده‌ها مشکلش بگویم. از اقتصادی که برای سبقه مقاومت‌یافتن باید دانش‌بنیان شود. از چرخه علم تا ثروت را با عزم ملی و مشارکت عمومی و هم‌نوایی دولت و مردم، دانشگاه و حوزه و بازار و دیگر اقشار تحقق عملی بخشد، اما افسوس که این کمترین مجبورم بخشی از وقتم را برای بازخوانی ادبیات جنابعالی هزینه کنم.

جعفری تصریح کرد: آقای رئیس جمهور، برابر قانون جنابعالی دومین مقام رسمی کشور هستید و می‌بایست نقش پدرگونه در گفتار و رفتار نشان دهید. تعابیری چون بی‌سواد، بزدل، بروید به جهنم مصداق آیه شریفه «هدو الطیبه القول و هدوا الی صراط الحمید» می‌دانم. بعید می‌دانم قول حمید و صراط حمید را پسندیده باشد و بعید می‌دانم حیات طیبه را رقم بزند.

این نماینده مردم در مجلس نهم بسته اقتصادی را با هدف برون رفت از رکود تورمی ارائه کرده اید. ولی آیا با حواله کردن به جهنم از چاله فراخوانده اید که به چاه ذیل برافکنید؟ برادر عزیز، تقریبا آتش بی آبی تمام کشور از جمله خراسان شمالی را در برگرفته است و نیاز به تدبیر دارد.

وی گفت:‌ آقای رئیس جمهور، مجلس گروه ها و فراکسیون های متعددی دارد،ولی امروز معلوم شد همگان با نقد منصفانه و مومنانه به نقد منصفانه و مومنانه پایبند هستند؛بنابراین به تعبیری گویا همگان جزء فراکسیون جهنمی ها هستند. البته به قول آن اسیر مقاوم که در مصاحبه با رادیو فارسی بغداد گفت درچپه، یعنی برعکس.

جعفری گفت: هنوز در زبانه آتش مردم مظلوم و کودکان معصوم غزه،بی گناهان سوریه و عراق، افغانستان و غیره داریم می سوزیم. آتشی که همه را فراگرفته است و تمام جسم و جانمان را در حال سوختن قرار داده است. ما به این سوختن می بالیم. شما اگر می توانید با منطق قوی،پایبندی به مبانی دینی، اخلاقی و حقوقی مرهمی برای این زخم ها باشید.

وی گفت: یادتان هست که فرمودید من حقوقدان هستم نه سرهنگ؟ با پایبندی به اصول قانون اساسی، ولایتمداری را به دیگران بیاموزید. در کشور زمینه برای کار بسیار است و نیاز به حاشیه رفتن نیست؛ از جمله در خراسان شمالی راه‌آهن بجنورد- گرگان، بجنورد- مشهد، راه‌های اصلی و راه‌های روستایی، وضعیت بهداشتی و سلامت اگر چه برای اقدامات مثبت وزارت بهداشت با همه دغدغه‌ها تقدیر می‌کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم گفت: نیروهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را با اجرایی کردن قانون ماده 17 برای جبران اجرا کنید و جوانان دلواپس سرنوشت معروف به پیش‌دبستانی و حق‌التدریس را آرامش دهید. کشاورزی را دریابید، بانک‌ها مشغول بدهکار کردن کل ملت هستند.

کد N440878

وبگردی