آفتاب
آیا حادثه ماوی مرمره تکرار می شود؟

فعالان ترک کاروانی جدید به غزه می فرستند

فعالان ترک کاروانی جدید به غزه می فرستند

فعالان ضد صهیونیست در کشور ترکیه از تصمیم خود برای اعزام کاروان کمکهای انسان دوستانه به غزه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، با وجود ادامه تنشها میان تل آویو و آنکارا به سبب ماجرای ماوی مرمره، فعالان ترک در نظر دارند تا کاروانی جدید از کمکهای انسان دوستانه را به غزه ارسال کنند.

این فعالان اعلام کرده اند که برای انتقاد از محاصره غزه در نظر دارند چند کشتی حامل کمکهای انسان دوستانه را روانه این منطقه کنند.

در می سال 2010 میلادی نیز جمعی از فعالان ضد اسرائیلی در اعتراض به محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی اقدام به اعزام چند کشتی حامل کمکهای انسان دوستانه به این منطقه کردند اما در تاریخ 31 می آن سال، کماندوهای اسرائیلی با حمله به این کشتی ها 9 شهروند ترکیه را کشتند که همین امر سبب بروز اختلاف میان تل آویو و آنکارا و قطع روابط دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و ترکیه شد.

ترکیه شرط از سرگیری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را معذرت خواهی رسمی تل آویو از آنکارا و پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان از سوی تل آویو اعلام کرده اما مقامات رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده اند که هرگز از ترکیه معذرت خواهی نمی کنند.

به نوشته حریت گویا قرار است کاروان جدید نیز توسط همان گروهی که در سال 2010 اقدام به ارسال کمک به غزه کرده بود، روانه این منطقه شود.

در همین رابطه طی روزهای شنبه و یکشنبه نشستی با حضور اعضای این گروه که از 12 کشور مختلف بوده و تحت عنوان گروهی به نام "صندوق کمکهای انسان دوستانه" (IHH) فعالیت می کنند در استانبول برگزار شد و شرکت کنندگان از طرح اعزام این کاروان جدید استقبال کردند.

اعزام این کاروان جدید در حالیکه بیش از یک ماه است رژیم صهیونیستی حملات جدید را علیه غزه انجام می دهد می تواند موجب حساسیت تل آویو و تکرار ماجرای سال 2010 میلادی شود.

 

کد N440845

وبگردی