آفتاب

امضای توافقنامه نهایی درباره غزه قوت گرفت/95 درصد توافق حاصل شده است

امضای توافقنامه نهایی درباره غزه قوت گرفت/95 درصد توافق حاصل شده است

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود فردا (چهارشنبه) توافق نهایی در خصوص آتش‌بس دائمی و پایان محاصره غزه امضا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوسف الحساینه، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی و یکی از اعضای هیات مذاکره کننده فلسطین در قاهره در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین الیوم عنوان داشت: هیات فلسطینی بیش از نیمی از راه را در خصوص مسائل مطرح در آتش‌بس دائمی که به توقف حملات و لغو محاصره غزه بینجامد، پشت سر نهاده است.

 


وی تصریح کرد: برادران مصری تسهیلات بسیاری را در خصوص گشودن گذرگاه رفح ارائه دادند.



 


سخنگوی جهاد اسلامی گفت: هیات فلسطینی تاکید دارد تا به توافق واقعی دست یابد که به تجاوزهای اسرائیل پایان داده و به لغو محاصره غزه بینجامد. ظرف 24 ساعت آتی مسائل مشخص تر خواهد شد.



 


از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از منابع مصری که از مذاکرات آتش‌بس آگاه هستند گزارش داد که در خصوص 95 درصد از مسائل مطرح در مذاکرات میان هیات فلسطینی، مصری و طرف اسرائیلی توافق حاصل شده است.



 


این روزنامه نوشت که پنج درصد باقیمانده در خصوص درخواست فلسطینی‌ها برای ساخت اسکله دریایی و فرودگاه در غزه است.



 


هاآرتص نوشت: اسرائیل با بررسی این دو مساله مخالفت کرده است چرا که ادعا کرده این دو مساله مربوط به راه‌حل سیاسی نهایی میان تل‌آویو و فلسطینی‌هاست.



 


از سوی دیگر، رادیو رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: پس از اینکه هیات اسرائیلی روز گذشته به تل‌آویو بازگشت تا رهبران اسرائیلی را در جریان جزئیات مذاکرات در قاهره قرار دهد صبح امروز مجددا به قاهره بازگشت.



 


در همین حال، روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که نشست امروز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی که برای بررسی نتایج مذاکرات قاهره قرار بود ظهر امروز برگزار شود، لغو شده است.



 


 


انتهای پیام



           
کد N440814

وبگردی