آفتاب

چنی:اوباما دیگرنمی‌تواند رسوایی‌هایش را به بوش نسبت دهد/برای امور خیریه درخاورمیانه نیستیم

چنی:اوباما دیگرنمی‌تواند رسوایی‌هایش را به بوش نسبت دهد/برای امور خیریه درخاورمیانه نیستیم

معاون بوش گفت، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و دولتش دیگر نمی‌توانند رسوایی‌های خودشان را به دولتمردان قبلی خود نسبت دهند.

معاون بوش گفت، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و دولتش دیگر نمی‌توانند رسوایی‌های خودشان را به دولتمردان قبلی خود نسبت دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، دیک چنی، معاون جورج واکر بوش، رئیس جمهوری پیشین و وزیر دفاع جورج هربرت واکر بوش، بوش پدر گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و دولتش در حال حاضر شش سال است که زمام امور کشور را به دست دارند. آن‌ها دیگر نمی‌توانند جورج بوش را مقصر رسوایی‌های خود بدانند. فکر می‌کنم که اوباما یک رئیس جمهور ناکام است.

چنی که به ایالت وایومینگ بازگشته گفت: این روزها واشنگتن به گند کشیده شده و بسیار خوشحالم که دیگر در آنجا زندگی نمی‌کنم. با کمال احترام برای کهنه سربازان دولت واشنگتن و سرویس عایدات بر درآمد داخلی آمریکا فکر می‌کنم که این رسوایی‌ها شرایط بدی را به وجود آورده‌اند. حتی بدتر. رسوایی‌های کنونی دولت اوباما ارتش را کاملا تباه کرده است.

وی افزود: با رسوایی‌ها و تصمیمات اشتباه دولت، ارتش دائما در حال کاهش تعداد نیروهای خود است. متوجه شده‌ایم که ارتش اخیرا 500 تن از سرگردها و گروه بزرگی از کاپیتان‌های خود را بیرون کرده است. اوباما و دولتش هر سال بودجه دفاعی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند.

دیک چنی ادامه داد: معتقدم که این یک اشتباه وحشتناک است. ما بهای این کاهش نیرو را زمانی پرداخت خواهیم کرد که جایگزین‌های اوباما با بحران‌های جهانی مواجه شده و ارتشی را که می‌تواند از کشور و منافع ما دفاع کند در اختیار ندارد. سال‌ها طول می‌کشد تا نیروهای مسلح آمریکا آموزش ببینند و این مساله در سال‌های آتی ما را فلج خواهد کرد.

وی افزود: ما بیش از هر وقت دیگر به قوی‌ترین ارتش جهان نیاز داریم. اوباما تصمیمات اشتباهی اتخاذ می‌کند که تاثیر آن 15 یا 20 سال آینده مشخص می شود و آن موقع باید پاسخی برای بحران‌های به وجود آمده داشته باشد. می‌توانم تضمین کنم که در آینده هیچ وزیر دفاعی به اوباما زنگ نمی‌زند و از او به خاطر کارهایی که انجام داده تشکر نخواهد کرد.

چنی درباره مسائل مربوط به خاورمیانه گفت: ما برای امور عام المنفعه در امور خاورمیانه مداخله نمی‌کنیم ما برای منافع اساسی کشورمان چنین اقدامی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N440736

وبگردی