آفتاب

یک تحلیل گر سیاسی پاکستان: داعش، زنگ خطر جدی برای سعودی ها

یک تحلیل گر سیاسی پاکستان: داعش، زنگ خطر جدی برای سعودی ها

اسلام آباد – ایرنا – یک تحلیل گر سیاسی و استاد دانشگاه پاکستان با بیان اینکه گروه تروریستی داعش اعتقادی به حد و مرزهای حغرافیایی و باورهای دینی ندارد، آن را زنگ خطری جدی برای عربستان سعودی به عنوان هدف احتمالی بعد از سوریه و عراق ذکر کرد.

«نظیرحسین» استاد روابط بین الملل دانشگاه قائد اعظم پاکستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد در هشداری تلویحی به برخی همسایگان جنوبی عراق، اظهار داشت: داعش حتی نقشه و توطئه شیطانی و شرم آور تصرف خانه کعبه با توسل به زور و خشونت و دست بردن در آیات قرآن کریم را در سر می پروراند.

نظیر حسین با بیان اینکه بعد از سوریه و عراق، عربستان سعودی می تواند هدف بعدی داعش باشد، گفت: داعش که از سوی برخی دولت ها با هدف به راه انداختن جنگ های نیابتی سازمان دهی شد، اکنون به هیولایی تبدیل شده که کنترل آن از دست طراحانش خارج شده و به خاطر حمایت های کورکورانه برخی دولت های منطقه ای و فرامنطقه ای، امروز به جایی رسیده است که می خواهد سیاست های مستقل خود را داشته باشد.

این استاد روابط بین الملل هشدار داد: کشورهایی که در ظهور و تقویت داعش به طور مخفیانه نقش داشتند وآن را حمایت می کردند، امروز ممکن است خود به یک هدف آسان برای حملات این گروه تروریستی تبدیل شوند. داعش امروز به جایی رسیده که تصور می کند می تواند بدون حمایت های خارجی اهداف و نقشه های شیطانی خود را عملی کند.

این تحلیل گر پاکستانی در باره میزان نفوذ و ارتباط رژیم صهونسیتی و آمریکا با داعش، آنان را از اصلی ترین عوامل پشت پرده حمایت از داعش دانست و گفت: در پس چهره مسلمان نمای این سازمان تروریستی، دستگاه های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا پنهان شده اند و داعش را به تهدیدی بالقوه و جدی برای جهان اسلام و به ویژه منطقه خاورمیانه تبدیل کرده اند.

وی افزود: داعش یک گروه یا تشکل تروریستی نوپایی است که با جمع شدن و نفوذ تروریست ها از کشورهای مختلف در سوریه شکل گرفت و تحت حمایت های آمریکا و متحدانش در مدت نسبتا کوتاهی توانست آرامش سوریه را مختل کند.

نظیر حسین با تاکید بر اینکه داعش درنهایت نخواهد توانست نقشه پلید و شیطانی خود را علیه جهان اسلام عملی کند، گفت عوامل این گروه تروریستی فعلا فقط توانسته اند در جاهایی نفوذ کنند که با خلاء قدرت مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه بدون تردید این سازمان تروریستی می تواند بطور بالقوه خطرآفرین باشد، حمایت های آشکار مالی، تسلیحاتی و تدارکاتی برخی دولت های عربی و غربی از داعش را تاسف بار دانست.

آساق*3*272**1723 *1446
کد N440626

وبگردی