آفتاب

لاوروف: از بغداد و دمشق در مقابله با داعش حمایت می‌کنیم

لاوروف: از بغداد و دمشق در مقابله با داعش حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر حمایت مسکو از رهبران عراقی در مقابله با گروه داعش گفت: مقابله با گروه داعش نه تنها در عراق بلکه باید در تمامی منطقه و از جمله سوریه صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: ما تلاش‌های دولت عراق در مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) را تایید می‌کنیم و از غرب می‌خواهیم با تروریست‌ها نه تنها در عراق بلکه در دیگر کشورها از جمله سوریه مبارزه کند.

وی گفت: ما از رهبران عراقی در مقابله با تروریسم حمایت می‌کنیم و باید یادآور شوم که من پیشتر در مورد حضور تروریست‌ها در عراق و سوریه با جان کری، وزیر خارجه آمریکا بحث و گفتگو کردم.

لاوروف تاکید کرد: معیار و ماموریت ما پیش از هر چیز باید مبارزه با تروریسم باشد و در حالی که ما با تروریست‌ها در عراق مقابله می‌کنیم باید همین اقدام را نیز در منطقه و به ویژه سوریه اتخاذ کنیم.

لاوروف خاطرنشان کرد: مسکو تجهیزات نظامی به عراق برای مقابله با تروریست‌ها ارائه کرده و همچنین از شرکای عراقی که در این زمینه اقداماتی انجام می‌دهند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N440621

وبگردی