آفتاب
دبیر توسعه قرآن شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ترویج قرآن، ادامه راه شهیدان است

ترویج قرآن، ادامه راه شهیدان است

دبیر توسعه قرآن شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر کاری که منجر به ترویج قرآن شود، ادامه راه شهیدان است.

دبیر توسعه قرآن شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر کاری که منجر به ترویج قرآن شود، ادامه راه شهیدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور در گروه خواهران اظهار کرد: شهدا با داشتن وسعت روح از حیات جاودانه و ربانی بهره‌‍‌مند هستند که در واقع همان حیات عندالله است.

وی ادامه داد: انسان‌های دیگر نیز با توجه به مقدار خشوع و خضوع خود در نمازهای یومیه می‌توانند مسیر ارتفاع حیات خود که همان وسعت روح است را بسنجند. حیات عندالله همان حیات ربانی است، یعنی از بقا بهره‌مندند و همه این‌ها مصداق بقیةالله است.

محمدی تصریح کرد: خاصیت قرآن هم خاصیت طهارت بخشی است و خون شهدا هم به طور خاص این ویژگی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که در زیارت وارث می‌خوانیم: «شهدا شما طیب و پاک شدید و پاک شد زمینی که شما در آن دفن شدید».

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: حیات طیبه بر سرزمین ما به برکت خون پاک شهدا است. ایران سرزمین پاک و مطهری است به برکت طیباتی که در آن دفن شده است.

محمدی افزود: شهدا در نزد خدا زندگی می‌کنند و خدا رازق و آن‌ها مرزوق هستند. آن‌ها عند رب هستند و علما آرزوی مقام شهدا را دارند و این حقیقت عالم است که شهدا در لحظه‌ای، با اراده خاص خود به درجات عالی دست پیدا کردند. درجاتی که انسان‌های عادی با همه درجات علمی خود به آن دست پیدا نمی‌کنند.

محمدی بیان کرد: روایتی داریم که در آن عنوان شده شهدا در همه حال و همیشه از خدا بشارت این را خواستارند که خانواده آن‌ها نیز به خودشان ملحق شوند. در واقع می‌شود این طور نگاه کرد که مقام خانواده شهدا از خود شهدا بالاتر است. زیرا که شهید در یک لحظه شهید می‌شود و این خانواده آن‌ها هستند که سال‌ها با غم از دست دادن آن‌ها روزگار می‌گذرانند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: « کاری که افراد قرآنی می‌کنند کاری راهبردی و مهم است» و این یعنی اینکه حسا‌س‌ترین و مهم‌ترین کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N440527

وبگردی