آفتاب
با تصویب نمایندگان مجلس ؛

اعضای شورای ساماندهی پایتخت سیاسی و اداری کشور تعیین شدند

اعضای شورای ساماندهی پایتخت سیاسی و اداری کشور تعیین شدند

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای شورای ساماندهی پایتخت سیاسی و اداری کشور تعیین شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح امکان سنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 155 رای موافق، 12 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن علنی اعضای شورای ساماندهی پایتخت سیاسی و اداری کشور را تعیین کردند.

بر این اساس، رئیس جمهور یا معاون اول وی به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی به عنوان دبیر شورا، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر نیرو، از اعضای این شورا هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از دیگر اعضای شورای ساماندهی پایتخت سیاسی و اداری کشور هستند.

علاوه بر این 2 نفر از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر تعیین شدند.

همچنین پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس برای اضافه شدن وزیر امور خارجه به عنوان یکی از اعضای شورای ساماندهی پایتخت سیاسی و اداری کشور به تصویب نمایندگان مجلس نرسید.

 

 

 

کد N440492

وبگردی