آفتاب

واکنش بان کی مون به انتخاب مامور تشکیل دولت جدید عراق

واکنش بان کی مون به انتخاب مامور تشکیل دولت جدید عراق

دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به مامور شدن حیدرالعبادی برای تشکیل دولت جدید از فراکسیونهای سیاسی خواست به روند سیاسی احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  المسله، بان کی مون امروز سه شنبه از همه فراکسیونهای سیاسی خواست ضمن حفظ آرامش به روند سیاسی که قانون اساسی بر آن حاکم است، احترام بگذارند.

نیکلای ملادینوف نماینده ویژه بان کی مون در بیانیه ای اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل از برداشته شدن گام به سوی تشکیل دولت در عراق استقبال می کند و همچنین از فواد معصوم رئیس جمهوری عراق به سبب مامور کردن حیدر العبادی بر اساس قانون اساسی برای تشکیل دولت جدید تمجید می کند و العبادی را برای تشکیل دولت فراگیر و مقبول تمام طیفهای جامعه عراق در چارچوب مدت زمانی مشخص شده از سوی قانون اساسی ترغیب می کند.

وی افزود دبیرکل سازمان ملل متحد از اینکه تنشهای تند سیاسی در کنار تهدید امنیتی داعش ممکن است عراق را به سمت بحران شدید سوق دهد، نگران است و از همه گروههای سیاسی و طرفدارانشان می خواهد به آرامش پایبند باشند و به روند سیاسی احترام بگذارند، زیرا ملت عراق شایسته زندگی در کشور امن، شکوفا و باثبات هستند.".
 

کد N440489

وبگردی