آفتاب

رهبر فارک: حصول توافق‌نامه صلح با کلمبیا در سال جاری بعید است

رهبر فارک: حصول توافق‌نامه صلح با کلمبیا در سال جاری بعید است

رهبر نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) گفت: بعید است بوگوتا توافق‌نامه صلح با چریک‌های فارک را در سال جاری میلادی امضا کند چرا که موضوع‌های باقیمانده در برنامه مذاکرات پیچیده و زمان‌بر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویتر، خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات برای پایان نیم قرن جنگ با شورشیان فارک در سال جاری میلادی به نتیجه برسد اما وی همچنین اذعان کرد که ممکن است این مذاکرات بیشتر طول بکشد.

در همین حال "رودریگو لاندونو"، رهبر شورشیان فارک در مصاحبه‌ای منتشر شده در وب سایت این شورشیان گفت: در چهار ماه آتی زمان کافی برای تکمیل مذاکرات درباره نحوه پرداخت غرامت به قربانیان و چگونگی ایجاد پایانی قطعی به این درگیری‌ها وجود ندارد.

وی با اسم مستعار "تیموچنکو" افزود: البته همه ما می‌خواهیم تا این مسائل به زودی به نتیجه برسند. به راحتی می‌توان فهمید که چهارچوب زمانی سال جاری میلادی به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. باید اشاره کرد که موضوع تسلیم تسلیحات و دستیابی به یک آتش‌بس دو جانبه کار ساده‌ای نیست.

مذاکره کنندگان از سوی شورشیان فارک و دولت کلمبیا در مذاکراتی که در کوبا برگزار شد به توافقاتی درباره اصلاحات، چگونگی پایان دادن به تجارت غیرقانونی مواد مخدر کلمبیا و حضور شورشیان فارک در سیاست دست یافتند.

تیموچنکو ادامه داد: هدف ما این است که میز مذاکرات را رسیدن به توافق نامه نهایی ترک نکنیم اما به مخالفان نیز اجازه نمی‌دهیم تا همه چیز را به نفع خود تمام کنند.

انتهای پیام

کد N440441

وبگردی