آفتاب
به همت علیرضا فولادی؛

تذکره شاعران قُمی دوره قاجار آماده چاپ می‌شود

تذکره شاعران قُمی دوره قاجار آماده چاپ می‌شود

نسخه تصحیح‌شده «تذکره شعرای معاصرین دارالایمان قم» درباره شاعران شهر قم در دوران قاجار به همت علیرضا فولادی برای چاپ توسط بنیاد قم‌پژوهی آماده چاپ می‌شود.

علیرضا فولادی محقق و پژوهشگر درباره آثار تازه‌اش به خبرنگار مهر گفت: به تازگی تصحیح کتاب «تذکره شعرای معاصرین دارالایمان قم» را به پایان رسانده‌ و آن را تحویل ناشر داده‌ام. تاریخ کتابت این اثر سال‌های 1377 تا 1389 هجری قمری است.

وی افزود: در این کتاب، اطلاعات بسیار مفیدی درباره شاعران شهر قم در سال‌هایی که اشاره شد، درج شده است و با توجه به اهمیتی که قم در زمان قاجار داشته، بسیاری از شاعرانی که در این کتاب معرفی شده‌اند، چهره‌ای ملی داشته‌اند.

به گفته این محقق، نسخه تصحیح‌شده این کتاب با بیش از 800 صفحه، برای چاپ توسط بنیاد قم‌پژوهی آماده و تا مهرماه امسال چاپ و وارد بازار نشر می‌شود. البته متن اصلی کتاب حدود 600 صفحه است و با تعلیقات و اضافات به بیش از 800 صفحه رسیده است.

فولادی درباره آثار دیگرش گفت: کتاب دیگری هم دارم که به زودی به ناشر سپرده می‌شود. خوشبختانه پس از حدود 4 سال، اولین مجموعه‌شعر از سه‌گانی‌هایم آماده چاپ شده است. این کتاب با یک ضمیمه که بوطیقا و مسائل تاریخی قالب سه‌گانی را شامل می‌شود، به زودی به یک ناشر سپرده می‌شود.

کد N440420

وبگردی